بهترین افزونه های بهینه سازی تصاویر وردپرس در سال 2021

بهترین افزونه های بهینه سازی تصاویر وردپرس در سال 2021

می پسندم
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
939 بار
0 نظر
محمد رحمتی
۱۱ شهریور ۱۴۰۰

123 - بهترین افزونه های بهینه سازی تصاویر وردپرس در سال 2021

اگر از تصاویر مناسب در سایت خود استفاده نمی‌کنید، قطعا نخواهید توانست کاربران اینترنتی را جذب کنید. با این وجود آپلود عکس در وبسایت نیز می‌تواند با چالش‌های زیادی همراه باشد. قرار دادن یک یا چند عکس در صفحه حجم آن صفحه را افزایش می‌دهد و در نهایت این موضوع باعث کند شدن سرعت لود صفحات وبسایت خواهد شد. جالب است بدانید که همین سرعت پایین در نمایش سایت باعث خروج کاربران می‌شود و به سئو لطمه وارد می‌کند. بنابراین قبل از بارگذاری تصاویر مدنظر خود روی هاست وردپرس باید به دنبال یک راهکار باشید. بهترین راهکار در این مواقع استفاده از افزونه های بهینه سازی تصاویر وردپرس است.

چرا باید تصاویر سایت خود را بهینه سازی کنیم؟

هر وبسایتی برای یک نوع کسب و کار خاص ایجاد شده است. کسب و کارهای اینترنتی باید اصول خاصی را برای جلب نظر مشتری مدنظر قرار دهند. در غیر این صورت نمی‌توانند به اهداف بازاریابی خود دست پیدا کنند. یکی از این اصول استفاده هدفمند از تصاویر مختلف است.

فروشگاه اینترنتی باید عکس‌های مناسبی از محصولات خود به مشتریان ارائه کند. یک سایت فروش بلیت می‌تواند برای ترغیب مشتریان تصاویر شهرهای مقصد را به نمایش بگذارد یا حتی یک کسب و کار آنلاین کوچک قادر است تا با استفاده از عکس‌های جذاب در محتوای خود علاوه بر خوانایی بهتر مطالب، باعث ترغیب کاربران به استفاده از خدمات خود شود.

با این وجود گاهی اوقات این تصاویر نه تنها مفید نیستند، بلکه به تجارت آنلاین شما لطمه وارد می‌کنند:

  • در صورتی که عکس انتخابی شما متناسب با نیاز مشتریان نباشد، یا عکس منتشر شده کیفیت لازم را نداشته باشد، علاوه بر این که هیچ کمکی به موفقیت شما نمی‌کند، بلکه می‌تواند کاربرانی که وارد سایت شما شدند را نیز دلسرد کند.
  • از سوی دیگر عکس‌هایی با کیفیت بالا و حجم زیاد، می‌تواند سرعت لود صفحه را کاهش دهد. این موضوع نیز نارضایتی کاربران را به دنبال خواهد داشت و در نهایت باعث افت سئو سایت شما خواهد شد.

به همین دلیل بهترین گزینه برای بارگذاری عکس‌ها، استفاده از افزونه های فشرده سازی تصاویر وردپرس است. با استفاده از این افزونه ها می‌توانید ضمن کاهش حجم عکس، کیفیت تصاویر را حفظ کنید.

معرفی افزونه های بهینه سازی تصاویر وردپرس

افزونه‌های بهینه سازی عکس در سیستم مدیریت محتوای وردپرس ضمن این که حجم عکس‌های شما را کاهش می‌دهند، باعث کاهش افت کیفیت عکس نمی‌شوند(یا افت کیفیت کمی در عکس ایجاد می‌کنند). به این ترتیب می‌توانید تصاویر خود را به راحتی در وبسایت منتشر کرده و بازخورد مناسبی دریافت کنید.

در ادامه به معرفی بهترین افزونه های بهینه سازی تصاویر وردپرس خواهیم پرداخت:

افزونه smushit

WordPress Image Optimizer Plugins 1 - بهترین افزونه های بهینه سازی تصاویر وردپرس در سال 2021بدون شک smushit یکی از بهترین افزونه های بهینه سازی تصاویر در سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. این پلاگین باعث کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت آن می‌شود. اگر عکس‌های زیادی روی سایت خود دارید، این افزونه می‌تواند به شما کمک کند، چرا که علاوه بر بهینه سازی تصاویر جدید، قادر است عکس‌هایی که تا پیش از این روی سایت خود بارگذاری کرده‌اید را نیز فشرده سازی کند. البته یکی از محدودیت ‌های smushit این است که تنها تصاویری با حجم کمتر از 5 مگابایت را فشرده می‌کند.

از سوی دیگر انتخاب حداقل و حداکثر اندازه تصاویر از دیگر ویژگی‌های این پلاگین است. با توجه به رابط کاربری ساده و آسانی که این افزونه دارد، به راحتی می‌توانید آن را روی وبسایت خود نصب و اجرا کنید و به افزایش سرعت لود سایت خود کمک کنید.

دقت کنید که smushit به دو صورت پولی و رایگان عرضه می‌شود. برای بهینه سازی بهتر و استفاده از امکانات کامل باید نسخه پولی آن را خریداری کنید.

افزونه Imagify

WordPress Image Optimizer Plugins 2 - بهترین افزونه های بهینه سازی تصاویر وردپرس در سال 2021یکی از معروف ترین افزونه‌های برای فشرده سازی تصاویر وردپرس Imagify نام دارد. با استفاده از این افزونه می‌توان در سه سطح بهینه سازی عکس‌ها را انجام داد:

حالت normal که عکس‌ها را بدون افت کیفیت فشرده می‌کند.

حالت Aggressive اگر چه روش قوی تری است اما باعث افت کم عکس‌ها می‌شود.

حالت Ultra که بهترین گزینه برای بهینه سازی وبسایت است، در حالی که باعث کاهش چشمگیر کیفیت می‌گردد.

این افزونه نیز از محدودیت بهینه سازی تصاویر تا 25 مگابایت بهره مند است. با این وجود قابلیت ویرایش و بهینه سازی دسته جمعی عکس‌ها از ویژگی‌های مثبت آن محسوب می‌شود.

هم اکنون می‌توانید نسخه پولی و رایگان این پلاگین را تهیه کنید.

افزونه Compress JPEG & PNG images

WordPress Image Optimizer Plugins 3 - بهترین افزونه های بهینه سازی تصاویر وردپرس در سال 2021
Compress JPEG & PNG images را نیز باید در لیست بهترین افزونه های بهینه سازی تصاویر قرار داد. این افزونه نیز از محبوبیت بسیاری برخوردار است و تعداد زیادی از وبسایت‌های دنیا از آن استفاده می‌کنند. البته این پلاگین محدودیت‌هایی نیز در نسخه رایگان دارد. با استفاده از Compress JPEG & PNG images تنها می‌توانید تعداد محدودی از تصاویر را در هر ماه بهینه سازی کنید. بنابراین اگر عکس‌های زیادی روی وبسایت خود بارگذاری می‌کنید، باید نسخه پولی این افزونه را خریداری کنید. این افزونه همچنین برای فشرده سازی عکس‌هایی که پیشتر منتشر شده نیز کاربرد دارد.

افزونه reSmush.it

WordPress Image Optimizer Plugins 4 - بهترین افزونه های بهینه سازی تصاویر وردپرس در سال 2021
یکی دیگر از افزونه های بهینه سازی تصاویر وردپرس reSmush.it است که برای سیستم‌های مدیریت محتوایی مانند وردپرس، جوملا و مجنتو پرستاشاپ و غیره توسعه داده شده است. این افزونه با تمامی فرمت‌های تصویر سازگاری دارد و می‌تواند با کاهش حجم عکس به افزایش سرعت بارگذاری وبسایت شما کمک کند. یکی از محدودیت‌هایی که این پلاگین دارد، بهینه سازی عکس‌هایی با حجم 5 مگابایت یا کمتر است.

نکته جالب reSmush.it این است که می‌توانید یک عدد بین 0 تا 100 تعیین کنید تا برنامه مطابق آن عملیات فشرده سازی را انجام دهد. هر چه عدد انتخابی به 100 نزدیک تر باشد، کیفیت حفظ می‌شود و حجم بیشتر خواهد بود. بنابراین اگر می‌خواهید کیفیت تصاویر وبسایت خود را فدای حجم آن کنید، می‌توانید از اعدادی در نزدیکی 0 استفاده کنید.

فشرده سازی تصاویر وردپرس

با توجه به این که عکس‌ها بخش جدایی ناپذیر در تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ هستند، باید از تصاویر جذاب و باکیفیتی در سایت خود بهره ببرید. با این وجود اگر تصاویر شما کیفیت بالایی داشته باشد، قطعا حجم زیادی نیز اشغال می‌کنند و در نهایت باعث کاهش سرعت لود صفحات شما خواهند شد. برای حل این مشکل ما در این مقاله افزونه های بهینه سازی تصاویر وردپرس معرفی کردیم. شما می‌توانید یکی از این افزونه‌ها را روی وبسایت خود نصب کنید تا این مشکل را حل کنید.

دیدگاه کاربران

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد

مقالات مرتبط

در این آموزش وردپرس، شما را در فرآیند ساخت وب سایت چند زبانه راهنمایی می نماییم. شما متوجه خواهید شد...
به عنوان یک صاحب وب سایت، موارد متعددی وجود دارد که می خواهید سایت خود را در حالت تعمیر حفظ...
پیوند یکتا نام دیگری است که به URL صفحه وب می گویند. زمانی که شما مقاله ای را مشاهده می...
در این مقاله مرحله به مرحله، آموزش ساخت وب سایت با المنتور را در چند مرحله به شما نشان می...