تأثیر بک لینک در سئو

تأثیر بک لینک در سئو

می پسندم
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
1,019 بار
0 نظر
محمد رحمتی
۱ آبان ۱۴۰۱

 

cf2e42fd 7d4a 4164 b926 a235e57c791d 1024x627 - تأثیر بک لینک در سئو

ویکی دمی امروز می خواد به شما اطلاعات خیلی خوبه راجب بک لینک و تاثیرات اون توی سئو بهتون بده. پس تا پایان این مقاله آموزش با ما همراه باشید.

بک لینک یکی از رایج‌ترین اصطلاحات در دنیای بهینه سازی موتورهای جستجو به حساب می‌آید و به طور خلاصه، بک لینک‌ها به پیوندهای گفته می‌شود که در داخل سایت‌ها قرار می‌گیرند تا بازدید کننده با کلیک بر روی آنها به یکی از صفحات وب سایت شما هدایت شود. در اینجا می‌خواهیم به صورت مفصل‌تر و حرفه‌ای در مورد بک لینک و تأثیر آن در افزایش سئوی سایت صحبت کنیم.

اگر شما تمایل به خرید بک لینک دارید اونم بک لینک های دائمی و حرفه ای، می تونید با ویکی دمی در ارتباط باشید تا بهترین پکیج بک لینک سازی ممکن برای سایت شمارو بهتون معرفی کنه.

بک لینک چیست؟

هر سایت اینترنتی برای رتبه گرفتن و و بالا آمدن در لیست نتایج موتورهای جستجو از جمله گوگل، نیاز به بهبود سئو دارند که یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای ارتقاء وضعیت سئوی سایت، استفاده از بک لینک است. بک لینک عبارت است از لینک ارتباطی به سایت شما از طریق هر سایت بیگانۀ دیگر؛ به طوری که کاربر آن سایت بتواند با کلیک بر روی آن وارد سایت شما شود.

 

اگر می خواهید به حرفه ای ترین لیست های بک لینک رایگان دسترسی داشته باشید روی لینک لیست بک لینک رایگان کلیک کنید. یک مجموعه از بهترین سایت هایی که می تونید توشون بک لینک سازی انجام بدین بدون اینکه هزینه ای کرده باشید در اختیارتون قرار گرفته.

این لیست ها توسط کارشناسان سئو ویکی دمی گردآوری شده و معمولا از آنالیز سایت ها و آنالیز سایت های رقیب به دست اومده ک هبا خیال راحت می تونید در این سایت ها اقدام به ساخت بکلینک کنید فقط حواستون باشه که زیاده رویی نکنید.

یکی از دلایل وجود بک لینک، هدایت کاربر به منابع باکیفیت است. وقتی یک نفر بر روی لینک سایت شما که در سایت دیگر قرار گرفته، کلیک می‌کند. در واقع یک نوع ترافیک ارجاعی (Referral Traffic) دریافت می‌کنید که با مراجعه به قسمت Referral Traffic در گوگل آنالیتیکس می‌توانید فهرستی از کاربرانی که از طریق بک لینک‌ها به سایت شما وارد شده‌اند را ببینید.

ویژگی های بک لینک خوب

1.مرتبط بودن بک لینک با موضوع سایت

یکی از شاخص‌های گوگل برای ارزشمند شناسایی کردن بک لینک، ارتباط زیاد آن با موضوع سایت است. زیرا هر چه ارتباط بک لینک با موضوع سایت مقصد بیشتر باشد، احتمال کلیک شدن آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

  1. اعتبار بالای سایت

کلیپ‌هایی که از سایت‌های قوی گرفته می‌شوند، در مقایسه با سایت‌های ضعیف از اعتبار بالاتری برخوردارند. اعتبار هر صفحه ارتباط مستقیم با ترافیک آن دارد. بنابراین هر چه اعتبار سایت مقصد بالاتر باشد، بک لینک آن نیز ارزش و اعتبار بالاتری خواهد داشت.

  1. ترافیک بالای سایت

معمولاً هر چه ترافیک سایت بالاتر باشد، ارزش و اعتبار آن نیز بالاتر می‌رود. به طور کلی در صفحاتی که دارای ترافیک هستند، ارتباطی ولو کم در بین رتبه و بک لینک گرفتن وجود دارد.

متن لینک یا انکرتکست

متن لینک یا انکرتکست (Anchor Text) به مجموعه کلمات قابل کلیک گفته می‌شود که در نهایت یک بک لینک را درست می‌کنند. گوگل بر این اعتقاد است که کلماتی که لینک بر روی آنها قرار داده می‌شوند، بر روی رتبه بندی آن تأثیر دارد. بنابراین با اهمیتی که متن لینک دارد، تأثیر آن بر روی رتبه بندی به اندازۀ سایر فاکتورها نیست.

ارزیابی بک لینک های یک سایت

برای بررسی بک لینک های یک سایت یا صفحه، دو روش وجود دارد: روش نخست استفاده از گوگل سرچ کنسول است که تنها برای سایت هایی معتبر است که متعلق به خود شما باشند؛ ولی برای بررسی بک لینک‌های سایر سایت‌ها که متعلق به شما نیستند، باید از روش دوم استفاده کنید.

شما به صورت دوره ای حتما باید آنالیز سئو سایت رقیب های خود را انجام دهید. سایت هایی هستند که به صورت تخصصی کار آنالیز انجام می دهند ه با استفاده از آنها شما هم می توانید وضعیت سسئو سایت های مختلف را بررسی کنید و هم اینکه وضعیت سئو داخلی و سئو خارجی انها را مورد بررسی دقیق قرار دهید.

گوگل سرچ کنسول یک ابزار رایگان برای کسب اطلاعات در مورد عملکرد کلی یک سایت و میزان ترافیک ارگانیک آن به حساب می‌آید. برای استفاده از این ابزار باید در آن ثبت نام کنید و مالکیت سایت خود را اثبات نماید. سپس بر روی قسمت links کلیک کنید. حالا عددی که در زیر External Links  مشاهده می‌کنید، تعداد بک لینک هایی است که به سایت شما داده شده است. حالا برای مشاهده فهرست کامل بک لینک‌ها می‌توانید بر روی گزینۀ Export External Links که در گوشۀ بالا سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید.

چگونگی دریافت بک لینک بیشتر برای سایت

حالا که با مفهوم بک لینک آشنا شده‌اید و پی به اهمیت و ویژگی‌های یک بک لینک خوب برده‌اید، بهتر است با روش‌های دریافت لینک هم آشنا شوید که بتوانید بک لینک‌های بیشتری برای سایت خود کسب کنید. البته به این نکته مهم توجه داشته باشید که تعداد بک لینک‌ها اهمیتی ندارد و مسئلۀ مهم کیفیت بک لینک است. به طور کلی سه روش برای دریافت بک لینک وجود دارد که عبارتند از:

E ایجاد بک لینک

ایجاد بک لینک به حالتی گفته می‌شود که خود شما به صورت دستی در سایت‌های دیگر لینک ایجاد می‌کنید و به سایت خودتان پیوند می‌دهید. مثلاً از طریق ایجاد حساب در دایرکتوری‌های کسب و کار و نوشتن دیدگاه در قسمت نظرات کاربران یا فعالیت در تالارهای گفتگو.

E کسب بک لینک

به دست آوردن بک لینک به وضعیتی گفته می‌شود که یک نفر محتوای شما را از طریق جستجو از طریق شبکه‌های اجتماعی یا روش‌های دیگر پیدا کند و تصمیم بگیرد به محتوای شما لینک بدهد. به عبارت بهتر این بک لینک‌ها به صورت اُرگانیک یا طبیعی به دست می‌آیند. بهترین ترفند برای افزایش احتمال به دست آوردن بک لینک استفاده از محتواهای باکیفیت و فاخر به منظور جذب بیشتر کاربر می‌باشد.

E ساخت بک لینک

ساخت بک لینک به وضعیتی گفته می‌شود که در آن، شما به عنوان صاحب سایت با صاحبان، مدیران یا وب‌مسترهای سایت‌های دیگر مذاکره می‌کنید و از آنها می‌خواهید که به سایت شما لینک بدهند. برای این منظور باید از استراتژی مشخصی استفاده کنید که مهم ترین استراتژی های بک لینک سازی عبارتند از:

  • استراتژی تولید محتوای با کیفیت (ایجاد محتوای با کیفیت به منظور جذب مدیران سایت‌های دیگر)
  • استراتژی نوشتن پست مهمان (لینک ساختن از طریق نگارش پست مهمان، یا ایفای نقش وبلاگ‌نویس در سایت دیگر)
  • استراتژی لینک‌های شکسته (پیدا کردن لینک‌های مرتبط اما خراب در حوزۀ کاری مربوط به خود سایت و پیشنهاد به مدیر برای جایگزین کردن لینک شما با لینک معیوب قبلی)
  • استراتژی آسمان خراش (جایگزین کردن لینک‌های قدیمی سایت ها با محتوای جدید)
  • استراتژی اشاره‌ای بدون لینک (درخواست از مدیر سایت برای قرار دادن لینک بر روی جاهایی که از برند شما نام برده شده است)
  • استراتژی انتشار رپورتاژ آگهی (خرید رپورتاژ آگهی و رپورتاژ خبری)

دیدگاه کاربران

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد

مقالات مرتبط

پروفیل سبک یا پروفیل مبلی که به قوطی سبک هم معروف است، از ورق روغنی (ورق نورد سرد) و براساس استاندارد...
همه ما شاهد پیشرفت چشم‌گیر هوش مصنوعی در سراسر جهان هستیم. در این زمینه محصولات و خدمات گسترده‌ای وجود دارد...
لیپوماتیک یکی از روش هایی است که شما را از شر چربی های اضافی رها می کند. با این حال...
همانطور که می‌دانید، دنیای امروز با سرعت زیادی به سمت فناوری در حرکت می‌باشد. یکی از آورده های تکنولوژی برای...