طراحی سایت را جدی بگیرید!

طراحی سایت را جدی بگیرید!

می پسندم
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
790 بار
0 نظر
محمد رحمتی
۲۶ آبان ۱۴۰۱

5db3b314 8af0 4a26 b388 360db85947ce - طراحی سایت را جدی بگیرید!

وقتی که سالِ 2001، استیون اسپیلبرگ، فیلمِ هوشِ مصنوعی را به روی پرده سینما آورد، هیچکدام احتمال نمی دادیم تقریبا 20 سالِ بعد جهانِ ما شبیه به دنیایِ دیویدِ فیلمِ هوش مصنوعی بشود.
جهانی تماماً آمیخته شده با تکنولوژی و وابسته به اینترنت و ربات های انسان نما. جایی که متاورس یا واقعیتِ مجازی دیگر دستاوردِ شگفت انگیزی نیست و کسب و کار ها به راحتی از طریقِ طراحی سایت، بدونِ در نظر گرفتنِ محدودیتِ زمانی و مکانی، اقدام به خرید، فروش و بازدیدِ آنلاین می کنند. اما چگونه؟ با این گزارش همراه باشید.

از طراحی سایت چه می دانید؟

سایت در انگیلسی به معنایِ مکانی گفته می شود که ماهیتِ فیزیکی دارد، قابلِ رویت است و به راحتی می شود در آن رفت و آمد کرد. سایت های مجازی هم به صورتِ استعاری، نمادِ همین مکان ها و فروشگاه های واقعی هستند که در سطحِ شهر می بینیم.
با این تفاوت که بدونِ در نظر گرفتنِ بُعدِ زمان و مکان و دلشوره برای تعطیل شدنش، می توانیم تنها با یک سرچ و کلیک، واردِ آن فروشگاهِ مجازی بشویم.
درباره اصطلاحِ به اشتباه رایج شده سایت هم بهتر است یک نکته را روشن کنیم. واژه درستی که باید از اول باب می شد، طراحی وب سایت بود نه سایت. وب سایت جایی است که به وسیله دامنه net، com،info و …، درگاهِ پرداخت، قابلیتِ کانکشنِ آنلاین و چه و چه، مکانی را در فضایِ مجازی برای ما می سازد که دقیقا همان کنش هایی که می شود در یک مغازه یا شرکت و یا هر جای حقیقیِ دیگر انجام داد را، عملی کنیم. پس از این به بعد کمی محتاطانه تر در استفاده از اصطلاحِ طراحی وب سایت عمل کنیم.

کسب و کار ها چطور با طراحی سایت متحول می شوند؟

ما انسان ها هر روز و هر ثانیه بیشتر در حالِ فتحِ قله های تنبلی هستیم.
عادلانه نگاه کنید می بینیم که اگر شغل و تعدادِ محدودی خریدِ روزانه مجبورمان نمی کرد، امکان نداشت از تخت پائین بیائیم به خارج از خانه برویم!
ساخت سایت یا همان وب سایت، یکی از تیر های آخری بود که به پیکرِ بی جانِ فعالیت جسمانی و تحرکِ انسان زده شد. فرقی ندارد طراحی وبسایت شما خبری، شخصی، شرکتی، فروشگاهی یا هر نوعِ دیگری باشد، در هر صورت روزانه میلیون ها آدم در ایران و جهان، واژه ای که مربوط به فعالیتِ شما در اینترنت باشد را سرچ می کنند و واردِ وبسایت شما می شوند.
اما این وارد شدن و دیده شدنِ سایتتان بهایی دارد که که باید در ابتدایِ راه و طولِ مسیر پرداخت کنید. مطمئن باشد عایدی شما بعد از طراحی سایت، خیلی بیشتر از هزینه ساخت و راه اندازی اش خواهد بود طوری که از یک جایی به بعد، هزینه هایش اصلا جزء دغدغه هایتان محسوب نمی شود. چرا؟ دلیلش واضح است.
افزایشِ فروش و برندسازیِ شما بعد از طراحی وبسایت، به صورتِ شگفت انگیزی رشدِ صعودی خواهد داشت.

با طراحی وب سایت، قدرتمند واردِ میدان شوید

برند سازی و رسیدن به شهرت، حقِ طبیعی همه ماست. چرا که برای کسبِ درآمدِ بیشتر باید اقدام به فعالیت هایی بکنیم که همسو با جریانِ رقابتی فعلی باشد.
از یک آنلاین شاپِ کوچکِ فروشِ محصولاتِ خانگی گرفته تا بیزینسی که به صورتِ بین المللی به معاملاتِ بزرگ دست می زد، همه و همه نیاز به ساخت سایت و دیده شدن دارند.
خوشبختانه در سال های اخیر کمپانی هایی که در قالبِ توسعه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند، اقداماتِ شایانِ توجهی در راستایِ توسعه طراحی سایت در ایران کرده اند. برای آشنایی با یکی از این شرکت های موفق اینجا کلیک کنید.

ویژگی های یک طراحی سایت موفق

گوگل، همان طور که یک بسترِ رایگان برای برندسازی است، همان اندازه هم قوانینِ سفت و سختی برای رتبه عالی دادن به یک وب سایت وضع کرده است.
برای همین است که در سال های اخیر، توسعه و ساخت سایت یکی از چالش برانگیز ترین مشاغلِ دنیا محسوب می شود.
در همین بین، کسب و کار هایی که به معنایِ واقعی سودایِ دیده شدن و کسبِ درآمد بیشتر دارند، کارِ وبسایت سازی برای مشاغلِ خود را به کاردانان و متختصصانِ این حوزه می سپارند. اما مگر بالا آوردنِ یک سایت چقدر پیچیدگی دارد؟

چالشِ سئو سازی وب سایت

در سال های اخیر، نامِ سئو را زیاد شنیده ایم. واژه ای که نمی دانیم از کجا قد علم کرده و تا به این اندازه اهمیتش غیر قابلِ انکار شده است. برای اطلاعات بیشتر در زمینه سئو می توانید به مقاله سئو چیست مراجعه کنید.
سئو یک وب سایت به معنایِ بهینه بودنِ سایت از نظرِ موتور های جستوجو است و علاوه بر آن اینکه وقتی شما به عنوانِ کاربر یک واژه را در گوگل سرچ می کنید و بعد واردِ یک سایت می شوید، تا چه میزان از حضورتان در آن جا احساسِ رضایت و کار راه افتادن می کنید. برای همین است که تولیدِ محتوایِ یونیک و مطالبِ کابردی و جذاب، یکی از چالش های بزرگ در طراحی سایت است. چرا که تاثیر مستقیم در میزانِ ماندنِ کاربر در سایتِ شما دارد. هر چه قدر دقایقِ این حضور در یک سایت بیشتر باشد، گوگل هم رتبه بالاتری به آن می دهد.

جذابیتِ گرافیکی

پیامی که در لحظه اول به وسیله چشم ها به مغز منتقل می شود، تا انتها می تواند سرنوشتِ یک موضوعِ را تغییر بدهد.
وب سایت هایی که بیش از اندازه شلوغ هستند، گرافیکِ سردرد آورد و جیغی دارند و از همه مهم تر ارتباطی با موضوعِ فعالیتِ سایت ندارند، تاثیرِ منفیِ مستقیمی در عدمِ جذبِ یک کاربر را دارند.

رنکینگِ بالا

اگر مواردِ گفته شده تا به اینجا مو به پیاده شود، هاست و دامنه مناسب را هم فراهم کنید، تقریبا تازه شروعِ ماجرا رقم می خورد.
تمامِ این ها هزینه و وقتِ زیادی را برای یک غیر متخصص، مثلِ من و شما به همراه دارد.
رنک بودن یا همان رتبه برترِ گوگل شدن، نیاز به پیاده کردنِ فنونی دارد که احتمالا خیلی از ما از آن بی خبر هستیم.
برای همین است که پیشنهاد می شود، به شرکت های خلاق، معتهد، متخصص و البته شناخته شده در زمینه طراحی سایت اعتماد کنید. برای مثال می توانیم به شرکتِ ایران مایند اشاره کنیم.

دیدگاه کاربران

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد

مقالات مرتبط

پروفیل سبک یا پروفیل مبلی که به قوطی سبک هم معروف است، از ورق روغنی (ورق نورد سرد) و براساس استاندارد...
همه ما شاهد پیشرفت چشم‌گیر هوش مصنوعی در سراسر جهان هستیم. در این زمینه محصولات و خدمات گسترده‌ای وجود دارد...
لیپوماتیک یکی از روش هایی است که شما را از شر چربی های اضافی رها می کند. با این حال...
همانطور که می‌دانید، دنیای امروز با سرعت زیادی به سمت فناوری در حرکت می‌باشد. یکی از آورده های تکنولوژی برای...