درد بعد از عمل لیپوماتیک

درد بعد از عمل لیپوماتیک

می پسندم
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
622 بار
0 نظر
محمد رحمتی
۱۲ اسفند ۱۴۰۱

70271e0d 2719 4a1d b9ec 8fb8587f9f9c - درد بعد از عمل لیپوماتیک

لیپوماتیک یکی از روش هایی است که شما را از شر چربی های اضافی رها می کند. با این حال ممکن است خطرات و عوارض زیادی را نیز در پی داشته باشد. اگر روش های رهایی از چربی زیادی را امتحان کرده اید و جواب نگرفته اید، این روش به احتمال زیاد برای شما مناسب خواهد بود.

سوالی که بسیاری از مراجعه کنندگان از ما می پرسند این است که آیا عمل لیپوماتیک درد دارد؟ درد حین عمل قابل تحمل است یا خیر؟ دلایل درد چیست و راه های کاهش درد کدام است. در ادامه با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوالات برسیم.

لیپوماتیک برای چه کسانی مناسب است؟

اولین فاکتور مهمی که در انجام این عمل اهمیت دارد این است که شرایط جسمی خوبی داشته باشید. اگر چاقی بیش از حد دارید، جراح شما به احتمال زیاد انجام این عمل را توصیه نمی کند. همچنین کسانی که دچار شلی پوست زیادی هستند، کاندید مناسب لیپوماتیک نیستند. داشتن بیماری هایی مانند دیابت، بیماری های قلبی، صرع و ترومبوز وریدی، شما را از انجام این عمل باز می دارد.

لیپوماتیک چگونه صورت می گیرد؟

سوالی که ممکن است برای بسیاری از زیباجویان به وجود بیاید این است که لیپوماتیک به چه صورت انجام می شود، چند ساعت طول می کشد و درد بعد از لیپوماتیک چقدر است؟ برای اینکه خیالتان از همه جنبه های عمل راحت باشد، یک جلسه مشاوره قبل از عمل برای شما گذاشته می شود تا کلیه سوالات خود را از جراح بپرسید.

جراح از شما می خواهد آزمایش های خاصی را انجام دهید، پرونده پزشکی خود را همراه داشته باشید و در خصوص نتایج دلخواه خود صحبت کنید. در صورتی که واجد شرایط انجام لیپوماتیک باشید، بررسی ها و معاینه های فیزیکی صورت می گیرد. جراح نواحی مد نظر شما را برای لیپوماتیک علامت گذاری می کند و میزان چربی که باید از بدن شما خارج شود را تخمین می زند.

جراح همچنین در خصوص نوع بیهوشی به کار گرفته شده در روز عمل صحبت می کند. در روز بیهوشی دستگاهی که یک لوله کانولا دارد به قسمت های از پیش علامت گذاری شده از طریق بافت چربی وارد می شود. سپس ارتعاشاتی در سلول های چربی به وجود می آید. با این ارتعاشات، سلول های چربی شکسته می شود و چربی ها از طریق لوله کانولا به سمت بالا مکش پیدا می کند. حالا که با کلیات انجام لیپوماتیک آشنا شدیم، بیایید ببینیم عمل لیپوماتیک درد دارد یا خیر؟

ورم شکم بعد از لیپوماتیک یکی دیگر از عوارض احتمالی این جراحی است. برای آشنایی با این عارضه و راهکارهای جلوگیری از آن به سایت دکتر ایزدپناه مراجعه نمایید.

آیا عمل لیپوماتیک درد دارد؟

متخصص از بی حسی موضعی برای بیمار استفاده می کند. به همین دلیل شما در حین عمل دردی ندارید. با این حال بعد از اتمام عمل و با از بین رفتن اثرات بی حسی، کمی درد را حس خواهید کرد. این درد بسته به آستانه تحمل درد بیماران متفاوت است اما بسیاری از بیماران بیان می کنند که این درد کاملا قابل تحمل است.

یکی از بزرگترین تفاوت هایی که عمل لیپوماتیک با دیگر روش های سنتی لیپوساکشن دارد، در نوع بیهوشی آن است. عمل لیپوماتیک با بی حسی موضعی صورت می گیرد اما سایر روش های لیپوساکشن با استفاده از بیهوشی عمومی صورت می گیرد.

درد بعد از عمل لیپوماتیک، بسته به چربی خارج شده از بدن، شرایط جسمانی او و آستانه تحمل درد متفاوت است اما با این حال بیشتر بیماران بعد از روز چهارم هیچ دردی نخواهند داشت. جراح شما برای کاهش درد در این بازه زمانی، احتمالا برای شما مسکن تجویز می کند.

چگونه می توان درد ناشی از عمل لیپوماتیک را کاهش داد؟

برای اینکه درد ناشی از لیپوماتیک کاهش پیدا کند، شما باید به دستورالعمل های قبل از عمل و دستور العمل های بعد از عمل به خوبی پایبند باشید. با این حال برای اینکه مطمئن شوید درد بعد از عمل لیپوماتیک قابل تحمل است یا خیر، از جراح خود در این باره سوال بپرسید.

نکاتی در خصوص کاهش درد بعد از عمل لیپوماتیک

به نکات زیر در خصوص کاهش درد بعد از عمل لیپوماتیک توجه کنید:

  • کلیه داروهایی که جراح شما برای بعد از عمل تجویز می کند را به موقع مصرف کنید.
  • قبل از انجام عمل لیپوماتیک، حداقل از دو هفته قبل، استفاده از آسپرین، ایبوپروفن و ادویل را متوقف کنید.
  • تا زمانی که جراح شما صلاح بداند، باید بعد از جراحی گن مخصوص بپوشید.
  • تا مدتی بعد از عمل لیپوماتیک باید از انجام فعالیت های سنگین و ورزش های سخت اجتناب کنید تا محل عمل درد نگیرد.
  • مایعات فراوان بنوشید و غذاهای مقوی و سالم بخورید.
  • برای جلوگیری از التهاب در حل عمل، از مصرف نمک خودداری کنید.
  • بعد از عمل فعالیت های سبک مانند پیاده روش را شروع کنید تا بهبود پیدا کنید.
  • از مصرف دخانیات پرهیز کنید.
  • داروهای رقیق کننده خون را از 2 یا 3 هفته قبل از عمل متوقف کنید.
  • شب قبل از عمل حمام کنید.
  • در روز عمل هیچ گونه مواد آرایشی روی پوست خود نداشته باشید.
  • از چند ساعت قبل از عمل هیچ چیز نخورید و نیاشامید.
  • از زخم ها به خوبی مراقبت کنید.
  • بعد از لیپوماتیک از کمپرس آب سرد استفاده کنید.
  • بعد از جراحی از غذاهای نرم استفاده کنید.
  • به پانسمان های خود دست نزنید و زخم های خود را دستکاری نکنید.
  • تا زمانی که جراح به شما اجازه نداده است به سونا، استخر و جکوزی نروید.

مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک

به مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک که در زیر آورده شده است توجه کنید:

  • رژیم غذایی

اگر برای لیپوماتیک شما از بی حسی موضعی استفاده شده باشد، می توانید خیلی زود رژیم غذایی همیشگی خود را از سر بگیرید. به یاد داشته باشید که در دوره نقاهت خود حتما آب فراوان بنوشید و از مصرف الکل پرهیز کنید. مصرف نمک در دوره نقاهت نیز باید کاهش پیدا کند.

  • پوشیدن گن مخصوص

برای اینکه بعد از عمل دچار تورم نشوید، باید از گن مخصوصی استفاده کنید. این گن فقط در هنگام حمام رفتن باید باز شود و در بقیه مواقع تا زمانی که جراح به شما بگوید، باید به استفاده از آن ادامه دهید.

  • فعالیت فیزیکی

تا دو روز بعد از انجام لیپوماتیک، از رانندگی پرهیز کنید. مخصوصا اگر برای شما مسکن خواب آور تجویز شده است. پیاده روی کوتاه مدت می تواند به شما از بروز لختگی خون در پاها جلوگیری کند.

  • سرگیجه و ضعف

شما در روز بعد از عمل لیپوماتیک ممکن است کمی سرگیجگی و ضعف را حس کنید. به منظور جلوگیری از بروز این مورد، سعی کنید نایستید و بیشتر به حالت نشسته و خوابیده باشید.

  • مراقبت از زخم و رفتن به حمام

شما باید محل زخم را خشک و تمیز نگه دارید.

سخن پایانی

جلب اعتماد شما عزیزان یکی از اهداف دکتر ایزدپناه است. شما می‌توانید با خیالی آسوده و با کم‌ترین عوارض عمل جراحی مدنظر خود را به ایشان بسپارید.  برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت دکتر ایزد پناه به نشانی www.drkambiz-izadpnah.com  مراجعه کنید. همچنین برای مشاهده نمونه کارهای دکتر پیج اینستاگرام دکتر ایزدپناه را دنبال نمایید.

دیدگاه کاربران

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد

مقالات مرتبط

پروفیل سبک یا پروفیل مبلی که به قوطی سبک هم معروف است، از ورق روغنی (ورق نورد سرد) و براساس استاندارد...
همه ما شاهد پیشرفت چشم‌گیر هوش مصنوعی در سراسر جهان هستیم. در این زمینه محصولات و خدمات گسترده‌ای وجود دارد...
همانطور که می‌دانید، دنیای امروز با سرعت زیادی به سمت فناوری در حرکت می‌باشد. یکی از آورده های تکنولوژی برای...
به‌روزرسانی و افزایش دانش مدیران و کارآفرینان مطابق با عصر جدید کسب‌وکار، از مهم‌ترین اهداف ویدان از ابتدای شروع فعالیتش...