افزونه اضافه کردن سوال امنیتی به صفحه ورود وردپرس

افزونه اضافه کردن سوال امنیتی به صفحه ورود وردپرس

می پسندم
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
3,312 بار
0 نظر
پوریا زارعی
۲۵ مرداد ۱۳۹۵

securityquestionswp - افزونه اضافه کردن سوال امنیتی به صفحه ورود وردپرس

همین امروز صبح از اهمیت موضوعات امنیتی در وب سایت خصوصا در وردپرس مطالبی رو خدمتتون ارائه دادیم و یک نکته مهم برای افزایش امنیت وب سایتتون یعنی تغییر صفحه ورود به وردپرس به آدرس دیگه رو براتون تشریح کردیم که می تونید اون مطلب رو از این لینک بخونید .

نکته ای که توی مطلب قبل ارائه دادیم مربوط میشد به امینت مدیریت وب سایت شما برای جلوگیری از هک شدنش اما تو این مطلب می خوایم خود صفحه ورود رو امن تر کنیم ، به عبارتی این بخش بیشتر روی امنیت کاربرای وب سایت شما متمرکز شده .

نکته مهم اینجاست که اگه شما آدرس صفحه ورود به وردپرستون رو تغییر داده باشید احتمالا این مطلب به کارتون نخواهد آمد چون با این اوصاف کاربران حتی نمی تونن به صفحه ورود دسترسی پیدا کنن .

اضافه کردن یک سوال امنیتی به صفحه ورود شاید خیلی ساده و پیش پا افتاده به نظر بیاد اما به لحاظ ایجاد امنیت برای وب سایتتون به اندازه رمز عبور اثر گذار هست ، خصوصا که هر کاربر سوال امنیتی متفاوت و پاسخ متفاوتی رو داره و این کار هکرها رو دو چندان سخت تر می کنه .

برای شروع افزونه WP Security Question رو از مخزن وردپرس یا انتهای همین صفحه دانلود و نصب کنید .

بعد از نصب و فعال سازی افزونه به بخش تنظیمات » Security Questions برید تا اول افزونه رو از سمت ادمین پیکر بندی کنیم .

1 2 - افزونه اضافه کردن سوال امنیتی به صفحه ورود وردپرس

بعد از باز کردن صفحه مورد نظر با تصویری شبیه به تصویر بالا مواجه میشید که همون طور که می بینید چندین سوال به طور پیش فرض در افزونه گنجونده شده و شما قابلیت حذف ، ویرایش و یا اضافه کردن موارد دلخواه رو دارید ، خب مسلما بهتره سوالات رو به شکل فارسی وارد کنید تا همه کاربران بتونن از اونا استفاده کنن ، می تونید هر سوالی که مد نظرتون باشه رو قرار بدید و می تونید تنوع سوالات رو بیشتر کنید .

یک مقدار که به پایین تر اسکرول کنید به بخش تنظیمات مربوط به صفحه هایی که سوال درش پرسیده میشه می رسید .

2 1 - افزونه اضافه کردن سوال امنیتی به صفحه ورود وردپرس

این قسمت متشکل از سه بخش هست و هر بخش یه تیک رو فعال یا غیر فعال می کنه ، بخش اول مربوط به صفحه ورود ، بخش دوم مربوط به صفحه عضویت و بخش سوم مربوط به صفحه فراموشی رمز عبور هست که می تونید به دلخواه یک یا چند تا رو انتخاب کنید ، استاندارد ترین و پیشنهاد شده ترین حالتش هم اینه که هر سه گزینه فعال باشه .

بعد از اینکه سوالات رو شخصی سازی کردید و مشخص کردید که کجاها نشون داده بشه روی Save Setting کلیک کنید تا تنظیماتتون ذخیره بشه ، حالا می تونید یه کاربر جدید ایجاد کنید و می بینید که توی بخش ثبت نام کاربر از اون خواسته شده که سوالش رو انتخاب کنه و جوابی برای اون به شما برگردونه (در صورتی که تیک مربوط به این بخش فعال باشه) .

5 1 - افزونه اضافه کردن سوال امنیتی به صفحه ورود وردپرس

برای کاربرانی هم که قبلا ثبت نام کردن بخشی توی شناسنامشون ایجاد شده که می تونن سوال امنیتی خودشون رو اونجا انتخاب کنن و بهش پاسخ بدن که توی ورود های بعدی امنیت بیشتری داشته باشن .

4 1 - افزونه اضافه کردن سوال امنیتی به صفحه ورود وردپرس

بعد از اینکه کاربران شما این مراحل رو انجام بدن باید عملیات ورود رو مجددا انجام بدن و اولین بار بعد از اینکه این سوال رو مشخص کردن با صفحه متفاوتی برای ورود مواجه میشن که به شکل زیر هست .

3 1 - افزونه اضافه کردن سوال امنیتی به صفحه ورود وردپرس

از این به بعد هر بار کاربر قصد داشته باشه لاگین کنه اولا باید سوالی که انتخاب کرده رو پیدا کنه و دوما جواب درست رو هم به اون بده ، خب مسلما این مسئله شانس برای هک کردن رمز کاربرا رو خیلی کاهش می ده و تاثیر به سزایی داره ، حتی می تونید این سوال رو برای کاربری ادمین هم قرار بدید که به این شکل امنیت کلی وب سایت هم بهبود پیدا می کنه .

البته یاد آور بشیم که موقع درخواست فراموشی رمز عبور هم این سوالات پرسیده میشن (در صورتی که تیک مربوط به این بخش فعال باشه) .

اطلاعات

دیدگاه کاربران

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد

مقالات مرتبط

در این آموزش وردپرس، شما را در فرآیند ساخت وب سایت چند زبانه راهنمایی می نماییم. شما متوجه خواهید شد...
به عنوان یک صاحب وب سایت، موارد متعددی وجود دارد که می خواهید سایت خود را در حالت تعمیر حفظ...
پیوند یکتا نام دیگری است که به URL صفحه وب می گویند. زمانی که شما مقاله ای را مشاهده می...
در این مقاله مرحله به مرحله، آموزش ساخت وب سایت با المنتور را در چند مرحله به شما نشان می...