11 روش کاربردی برای افزایش سرعت وردپرس

11 روش کاربردی برای افزایش سرعت وردپرس

می پسندم
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
1,549 بار
0 نظر
محمد رحمتی
۲۲ شهریور ۱۴۰۰

ways to speed up wordpress - 11 روش کاربردی برای افزایش سرعت وردپرس

افزایش سرعت وردپرس امروزه یکی از موضوعات داغ به حساب می آید.خوشبختانه روش های زیادی برای افزایش سرعت سایت وردپرسی وجود دارد. ما قصد داریم در این آموزش شما را با چند مورد آشنا کنیم تا بتوانید سرعت وردپرس خود را افزایش دهید.

چرا باید سرعت وردپرس را افزایش بدهیم؟

دلایل زیادی وجود دارد که زنگ خطر را به صدا در می آورند، اما شاید برخی از آنها مهم تر از بقیه باشند.

  • موتور های جستجو (مانند گوگل) یکی از اصلی ترین پارامتر های رتبه بندی خود را به سرعت بارگذاری وب سایت هدف نسبت داده اند.بدین منظور وب سایت های با سرعت بارگذاری بهتر رتبه بهتری را در نتایج موتور های جستجو کسب می کنند.
  • مطالعات نشان داده اند که وب سایت های که سرعت بارگذاری آنها بیشتر از 2 ثانیه می باشند بیش از 47 درصد از بازدیدکننده های خود را از دست می دهند.بنابراین اگر می خواهید بیش از نیمی از کاربران از دسته رفته خود را در سایت نگه دارید بهتر است فکری برای افزایش سرعت سایت خود بکنید.
  • خریداران آنلاین بی صبر ترین نوع کاربران هستند آنها انتظار دارند که صفحه مورد نظرشان حدودا بعد از گذشت 1 ثانیه ظاهر شود.پس اگر شما نیز دارای یک کسب و کار هستید که از وردپرس استفاده می کنید بهتر از با بهبود سرعت وردپرس سود خود را افزایش دهید.

چگونه سرعت وب سایت خود را آزمایش کنیم؟

در مرحله اول شما باید قبل از بهبود سرعت سایت ابتدا سرعت بارگذاری را تست کنید تا بدانید داستان از چه قرار است.توجه داشته باشید که این سرعت امکان دارد برای هر صفحه از وب سایت شما متفاوت باشد زیرا به عوامل زیادی بستگی دارد.

  • اندازه صفحه مورد نظر
  • درخواست های ایجاد شده
  • کش بودن آن صفحه
  • و در آخر اینکه چه نوع محتوایی (استاتیک یا پویا) را میزبانی می کند.

صفحه اصلی وب سایت معمولا معیاری برای آزمایش سرعت وب سایت قرار می گیرد. به منظور بررسی سرعت سایت، سه ابزار زیر بیشتر از دیگران در سرتاسر اینترنت مورد استفاده قرار می گیرند.

در اینجا 11 روش برای افزایش سرعت وردپرس ذکر شده است

موارد را با دقت بررسی کنید.

1. انتخاب یک میزبان حرفه ای وب (هاستینگ)

مهم ترین عامل در سرعت وب سایت هاستینگ وب سایت وردپرسی شماست.شاید ایده ی خوبی باشد که برای وب سایت های خود از هاست های که به صورت اشتراکی ارائه می شوند استفاده کنید.نکته ای که ما معمولا در مورد این هاست ها به دوستان خود می گوییم این است که آنها در ساعات اوج ترافیک نمی توانند سرعت بارگذاری خوبی را به مشتریان خود ارائه دهند.آپ تایم آنها در ماه کمتر از 99 درصد است.

میزبانی اشتراکی عملکرد ضعیفی را ارائه می دهد. زیرا شما فضای یکسان سروری را با تعداد بیشماری وب سایت مشترک می شوید. و معلوم نیست که دیگران از چه میزان منابع بهره می برند. بعلاوه شما نمی دانید که آن سرور تا چه حد بهینه است.

خوشبختانه با پیشرفت روز افزون میزبان های وب این امکان به صورت ارزان فراهم شده است که شما بتوانید از هاست های ابری استفاده کنید.

این گونه هاست ها مزیت های خوبی دارند اما مهم ترین آن ها این است که وب سایت شما به اندازه نیاز خود می تواند از منابع استفاده کند.

2. استفاده از قالب و فریم ورک های سبک وردپرس

قالب های وردپرس با بسیاری از ویژگی و عناصر پویا،اسلایدر،ابزارک ها،آیکون ها و عناصر بی شمار دیگری که باعث زیبای خیره کننده ای می شوند. اما این را در نظر داشته باشید که این موارد شاید باعث افزایش اندازه صفحه شما شوند و در نتیجه عملکرد سرعت شما را کاهش بدهند.

بهترین گزینه برای شما این است که از قالب های حرفه ای استفاده کنید.ما در فروشگاه فامو قالب های مناسبی را قرار داده ایم.

اگر یک سایت وبلاگی یا مجله خبری دارید قالب رایگان صحیفه را حتما ببینید.

3. کاهش اندازه تصاویر

مقاله بهترین افزونه های بهینه سازی تصاویر وردپرس را مطالعه کنید.

تصاویر مهمترین عامل در افزایش اندازه یک صفحه وب هستند. ترفند این است که شما بدون آسیب رساندن به کیفیت آن ، اندازه تصاویر را کاهش بدهید.

اگر به صورت دستی تصاویر را با استفاده از افزونه Chrome PageSpeed Insights یا Photoshop یا هر ابزار دیگری بهینه سازی کنید، این فرآیند زمان زیادی صرف می کند. خوشبختانه افزونه هایی وجود دارند که این کار را در سریع ترین زمان ممکن و به صورت اتوماتیک برای شما انجام می دهند.

استفاده از هر یک از افزونه های ذکر شده در سایت وردپرس شما اندازه تصاویر را به شدت کاهش می دهند، بنابراین سرعت وب سایت شما را بهبود می بخشند.

4. کوچک سازی و کم کردن تعداد فایل های JS و CSS

اگر وب سایت خود را توسط ابزار Google PageSpeed Insights بررسی کنید.احتمالا به شما پیشنهاد می کند که حجم فایل های CSS و JS خود را کاهش دهید. این به این معنی است که شما با کاهش اندازه و کم کردن فایل ها می توانید در بهبود سرعت سایت خود کمک شایانی بکنید.

اگر شما شناخت کافی در مورد قالب های وردپرس داشته باشید به احتمال زیاد می توانید به صورت دستی این مورد را انجام دهید. اما با این وجود افزونه های بسیار خوبی برای این کار در مخزن وردپرس وجود دارد که یکی از بهترین آنها افزونه Autoptimize می باشد.که فایل های شما را بهینه می کند.

5. استفاده از مکانیزم پیشرفته کش توسط افزونه های کش وردپرس

افزونه های کش خوبی برای وردپرس وجود دارد افزونه W3 Total Cache یکی از این موارد است که مدتاست توسط کاربران استفاده شده است.با استفاده از این ابزار سرعت وب سایت تا حد قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

6. استفاده از CDN

افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند از نقاط مختلفی به محل میزبانی شما دسترسی پیدا می کنند.گفتنی است که هر چه قدر این فاصله بیشتر باشد تاثیر آن در سرعت بارگذاری برای آن شخص بیشتر است.با استفاده از سیستم CDN محتوای وب سایت در سرور های مختلفی در دنیا قرار می گیرند و درخواست کاربر برای مشاهده ی وب سایت از نزدیک ترین محل به آن دریافت و پاسخ داده می شود. MaxCDN و Cloudflare دو شرکت اند که در این زمینه پیشرو هستن البته Cloudflare نسخه رایگان نیز دارد.

با این وجود اگر شما کسب و کار خود را محدود به ایران می دانید همین که یک هاست با محل ایران تهیه کنید کفایت می کند و نیازی به CDN ندارید.

7. فشرده سازی GZIP را فعال کنید

فشرده سازی فایل های در رایانه شما می تواند مقدار بسیار زیادی را از حافظه آزاد کند.ما همین مورد را هم در وب سایت داریم شما می توانید با فعال سازی GZIP فایل های خود را فشرده کنید با این کار در مصرف پهنای باند تا حد قابل توجهی صرفه جویی می کنید.

با GZIP فایل ها سرور فایل های فشرده شده را به سمت مرورگر ارسال می کند و استخراج آنها بر عهده مرورگر کاربر می باشد.

می توانید از افزونه ای مانند PageSpeed Ninja که فشرده سازی GZIP را فعال می کند استفاده کنید یا کدهای زیر را در فایل .htaccess خود اضافه کنید.

AddOutputFilterByType DEFLATE text/plain
AddOutputFilterByType DEFLATE text/html
AddOutputFilterByType DEFLATE text/xml
AddOutputFilterByType DEFLATE text/css
AddOutputFilterByType DEFLATE application/xml
AddOutputFilterByType DEFLATE application/xhtml+xml
AddOutputFilterByType DEFLATE application/rss+xml
AddOutputFilterByType DEFLATE application/javascript
AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-javascript

8. پاکسازی پایگاه داده وردپرس

حذف داده های ناخواسته و بی مورد از دیتابیس باعث کاهش اندازه آن در نتیجه فرآیند پشتیبان گیری از آن را راحت تر می شود. از طرفی با کاهش حجم آن و پاکسازی موارد بی مورد باعث افزایش سرعت وردپرس می شوید.

9. حذف یا غیرفعال کردن افزونه ها

نگه داشتن افزونه های بلا استفاده و غیر ضروری باعث می شود مقدار زیادی دیتا اضافه به فایل های وب سایت شما اضافه شود.حجم بک آپ شما افزایش می دهد و باعث افزایش مقدار زیادی بار بر روی منابع سرور در هنگام بک آپ گیری شود.

IFTTT یا Zapier دو وب سرویس هستند که به خودکار سازی چنین وظایفی کمک کرده و بار وب سایت و سرور شما را کاهش می دهند.

10. اسکریپت های خارجی را به حداقل برسانید

استفاده از اسکریپت های خارجی زمان بسیار زیادی را برای اجرا به خود اختصاص می دهند.بهتر است از تعداد کمی اسکریپت استفاده کنید مانند Google Analytics و Disqus

11. غیرفعال سازی pingbacks و trackbacks

Pingbacks و trackbacks دو جزء اصلی وردپرس هستند که هر زمانی که وبلاگ یا صفحه شما توسط دیگران ذکر شوند به شما هشدار می دهد. ممکن است مفید به نظر برسد، اما شما همچنین مواردی مانند Google Webmaster Tools و… را برای بررسی لینک های خارجی وب سایت خود دارید.

نگه داشتن Pingbacks و trackbacks نیز می تواند فشار نامطلوبی بر منابع سرور شما وارد کند. این امر به این دلیل است که هر زمان که کسی سعی می کند به سایت شما لینک دهد،درخواست هایی را به وردپرس ارسال می کند. این ویژگی همچنین هنگام هدف قرار دادن یک وب سایت با حملات DDoS مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

برای غیرفعال سازی این مورد به تنظیمات » گفت و گو بروید و تیک گزینه “اجازه دادن به دیگر وبلاگ‌ها برای آگاه‌سازی پیوندی” را بردارید.

این مورد هم باعث افزایش سرعت وردپرس می شود.

ما در این آموزش سعی کردیم 11 روش کاربردی برای افزایش و بهبود سرعت سایت وردپرسی را به شما نشان دهیم.اگر در اینترنت جستجو کنید حتما روش های مفید دیگری را نیز پیدا می کنید.

دیدگاه کاربران

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد

مقالات مرتبط

در این آموزش وردپرس، شما را در فرآیند ساخت وب سایت چند زبانه راهنمایی می نماییم. شما متوجه خواهید شد...
به عنوان یک صاحب وب سایت، موارد متعددی وجود دارد که می خواهید سایت خود را در حالت تعمیر حفظ...
پیوند یکتا نام دیگری است که به URL صفحه وب می گویند. زمانی که شما مقاله ای را مشاهده می...
در این مقاله مرحله به مرحله، آموزش ساخت وب سایت با المنتور را در چند مرحله به شما نشان می...