آموزش ساخت سایت چند زبانه در وردپرس

آموزش ساخت سایت چند زبانه در وردپرس

می پسندم
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
1,476 بار
0 نظر
محمد رحمتی
۲۸ آذر ۱۴۰۰

multilingual wordpress website - آموزش ساخت سایت چند زبانه در وردپرس

در این آموزش وردپرس، شما را در فرآیند ساخت وب سایت چند زبانه راهنمایی می نماییم. شما متوجه خواهید شد که کدام افزونه ها را نصب کنید، چگونه آنها را پیکربندی کنید و چگونه محتوای سایت خود را ترجمه نمایید.

پیش از آغاز، اجازه دهید برخی از ابهامات را برطرف کنیم: بله، شما می توانید چندین زبان را در یک سایت وردپرس با هم داشته باشید. بله، می توانید همه چیز را خودتان ترجمه کنید و از ترجمه خودکار استفاده نمایید. و سرانجام خیر، لازم نیست برای هر زبان وب سایت جداگانه بسازید.

1. برای چند زبانه کردن سایت نیاز به نصب افزونه دارید

برای ترجمه هر قسمت از سایت خود، باید WPML را نصب کنید. وی پی ام ال یک افزونه مدولار است که به شما اجازه می دهد دقیقاً اجزای مورد نیاز خود را برای وب سایت های مختلف نصب نمایید. برای استفاده از همه ویژگی‌هایی که WPML پیشنهاد می دهد، به نسخه CMS چند زبانه نیاز دارید.

کار را با نصب افزونه اصلی WPML آغاز کنید. برای بیشتر وب‌سایت‌ها، باید «WPML String Translation» را نیز نصب نمایید. سپس، با توجه به تم و افزونه‌هایی که به کار می برید، ممکن است لازم باشد سایر مؤلفه‌های WPML مانند WooCommerce Multilingual را نصب نمایید.

WPML شامل مکانیزم نصب و به روز رسانی خودکار می باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که افزونه اصلی را نصب کرده و آن را به ثبت رسانید. در مرحله بعد، (در مدیریت وردپرس) به افزونه‌ها → افزودن جدید و بر روی برگه تجاری کلیک نمایید. در آنجا، لیست کامل اجزای WPML را مشاهده خواهید کرد و می توانید مواردی را که سایت شما نیاز دارد انتخاب نمایید.

wpml components 1024x554 - آموزش ساخت سایت چند زبانه در وردپرس

2. اضافه کردن زبان به وردپرس

وردپرس بدون هیچ افزونه “چند زبانه” به شما این امکان را می دهد زبان سایت را انتخاب نمایید، اما فقط یک زبان.

با WPML، می‌توانید هر تعداد زبانی را که نیاز دارید به همان سایت بیفزایید. در مرحله اول راه اندازی جادوگر، زبان پیش فرض سایت خود را انتخاب نموده و زبان هایی را که قصد دارید سایت خود را به آن ترجمه کنید، انتخاب نمایید.

wpml languages 1024x697 - آموزش ساخت سایت چند زبانه در وردپرس

همچنین می‌توانید با رفتن به منوی WPML → Languages، زبان‌ها را اضافه، حذف یا ویرایش نمایید.

wpml languages menu 1 - آموزش ساخت سایت چند زبانه در وردپرس

وی ام پی ال با ۶۵ زبان از پیش پیکربندی شده برای انتخاب پیشنهاد می شود، اما حتی می توانید زبان های سفارشی خود را نیز به آن بیافزایید. این به ویژه برای افزودن زبان های خاص کشور مانند فرانسوی کانادایی یا آلمانی سوئیسی کارآمد می باشد.

wpml custom language options 2 1024x481 - آموزش ساخت سایت چند زبانه در وردپرس

4. نحوه نمایش زبان ها در URL ها را انتخاب کنید

وی ام پی ال اطلاعات زبان را به همه URL های سایت شما اضافه خواهد کرد. این ویرگی اجازه می دهد تا ترجمه ها در URL های بی نظیر و خاص ظاهر شوند.

wpml url format 1024x526 - آموزش ساخت سایت چند زبانه در وردپرس

برای نشانی‌های وب دوستانه و سئوی خوب، سفارش می‌کنیم از زبان‌ها در لیست ها یا زبان‌های متعدد در هر دامنه استفاده نمایید. می‌توانید جزئیات کامل را در راهنمای ما درباره گزینه‌های URL زبان یاد بگیرید.

4. تغییر زبان را به سایت خود اضافه کنید

تعویض‌کننده‌های زبان به بازدیدکنندگان و کاربران این امکان را می‌دهند که حق انتخاب داشته باشند به کدام زبان قصد دارند سایت شما را بخوانند. WPML به شما اجازه می دهد انواع متعددی از تغییر دهنده های زبان را اضافه نمایید که در طراحی هر سایت وردپرسی قرار می گیرند

wpml language switcher - آموزش ساخت سایت چند زبانه در وردپرس

می‌توانید تعویض‌کننده‌های زبان را به منوها، به‌عنوان ابزارک، به صفحات و پست‌ها و به پاورقی سایت بیافزایید. همچنین می‌توانید تغییر دهنده‌های زبان سفارشی خود را بسازید و آنها را به هر قالب PHP اضافه نمایید.

5. محتوای سایت را ترجمه کنید

اکنون که سایت شما چندین زبان و یک زبان متغیر خوب دارد، زمان آن فرا رسیده است که تصمیم بگیرید چگونه سایت خود را ترجمه نمایید. می‌توانید انتخاب کنید چه کسی سایت شما را ترجمه کند:

خودتان مترجمان فردی یک سرویس ترجمه حرفه‌ای یا یک مدیر ترجمه تعیین کنید تا به همه امور مربوط به ترجمه رسیدگی کند.

همچنین می‌توانید نحوه ترجمه سایت خود را انتخاب کنید: کل سایت خود را با استفاده از ترجمه خودکار و بازبینی انسانی ترجمه کنید پست ها و صفحاتی را که می خواهید ترجمه کنید انتخاب کنید

تنوع گزینه های WPML سبب می شود ترجمه های سایت شما با کیفیت مورد نیاز و بودجه ای که در دسترس دارید مطابقت بیشتری داشته باشد. ویرایشگر ترجمه پیشرفته WPML شامل همه مواردی است که برای ترجمه سریع و دقیق نیاز دارید.
منبع و ترجمه را در کنار هم خواهید یافت. زمانی که جمله ای را ترجمه می کنید، فقط متون بدون کد HTML را خواهید دید. برای اعمال سبک HTML، از نشانگرهای ایمن استفاده کنید. به این صورت، ترجمه شما هرگز قادر نیست نشانه گذاری سایت را بشکند. خدمات ترجمه کیفیت برتر را با ترجمه و بررسی انسانی ارائه می‌دهد. هنگامی که شما سایت های تجاری را راه اندازی می کنید و می خواهید حرفه ای ترین تصویر را ارائه دهید، بدون شک باید برای ترجمه حرفه ای با کیفیت بالا هزینه پرداخت نمایید.

در سال های اخیر، ترجمه خودکار پیشرفت زیادی کرده است. امروزه، ترجمه خودکار نتایج خوبی را بین بسیاری از جفت‌های زبان بوجود آورده است. لطفاً به یاد داشته باشید که این سیستم خودکار است و همچنان نیاز به نظارت دارد. سفارش می‌کنیم هر چیزی که ترجمه می شود، به صورت دستی مرور کنید. در صورت نیاز، همیشه می توانید ترجمه را ویرایش و ارتقا بخشید.

6. ترجمه طبقه بندی

وردپرس از طبقه بندی برای سازماندهی محتوا استفاده می نماید. WPML ترجمه طبقه بندی را سهولت می بخشد. حین ترجمه پست ها، صفحات و انواع پست های سفارشی، نیازی نیست نگران ترجمه طبقه بندی باشید. WPML شامل شرایط طبقه بندی با محتوایی می باشد که شما ترجمه می کنید. چنانچه قصد دارید، می‌توانید طبقه‌بندی را با استفاده از WPML’s Taxonomy Translation به طور جداگانه ترجمه نمایید. این صفحه یک تصویر کلی از طبقه بندی و شرایط سایت شما را نشان خواهد داد. شما قادر خواهید بود هر اصطلاحی را از یک مکان به هر زبانی که دوست داشته باشید ترجمه کنید. این کار برای اطمینان از اینکه اصطلاحات مختلف همیشه به روشی سازگار ترجمه می شوند راحت می باشد.

wpml taxonomy translation 1024x708 - آموزش ساخت سایت چند زبانه در وردپرس

7. ترجمه منوها

وی پی ام ال یک ابزار اختصاصی دارد که به شما امکان می‌دهد منوهای سایتتان را ترجمه نمایید. شما خواهید توانست منوها را به صورت دستی ترجمه کنید و منوها را به صورت خودکار هماهنگ نمایید. این به این معناست که هر زمان که منو را به زبان پیش‌فرض سایت ویرایش می‌نمایید، WPML قادر است بلافاصله منوها را به تمام زبان‌های دیگر به‌روزرسانی نماید

8. ترجمه رشته ها

سایت وردپرس شما دارای متن هایی می باشد که بخشی از هیچ پست، زمینه یا طبقه بندی نیستند. این متون می توانند از افزونه ها، تم ها و حتی خود وردپرس (مانند تگ لاین سایت) باشند. ترجمه رشته‌ای WPML به شما اجازه می‌دهد همه این متون را پیدا و ترجمه نمایید.

در حین ترجمه رشته‌ها، WPML ابزارهای مفیدی برای کمک به شما ارائه می دهد:
قادر خواهید بود مشاهده کنید که رشته‌ها از کجا می‌آیند، بنابراین متوجه خواهید شد که WPML می‌تواند به‌طور خودکار رشته‌ها را برای ترجمه ثبت نماید.
قادر خواهید بود ترجمه‌های رشته‌ای را به‌عنوان فایل‌های PO صادر و وارد نمایید. اگرچه WPML’s String Translation یک افزونه قدرتمند می باشد، اما هیچ باری به سایت شما اضافه نخواهد کرد. WPML تمام ترجمه های خود را در فایل های MO ذخیره می کند و برای بارگذاری به پایگاه داده دسترسی ندارد

wpml string translation - آموزش ساخت سایت چند زبانه در وردپرس

9. سئو برای محتوای چند زبانه شما

داشتن یک سایت چند زبانه عالی است، اما داشتن سایت ترافیک حتی بهتر است. خوشبختانه WPML از تمام نکات فنی مراقبت به عمل می آورد تا کار سئوی شما قادر باشد عمدتاً بر روی استراتژی و ساخت محتوا متمرکز شود. راهنمای کامل ما در مورد سئوی چندزبانه را مطالعه نمایید تا بدانید چگونه کار می‌کند و شما چه کاری باید انجام دهید.

وب سایت چند زبانه با افزونه wpml

دیدگاه کاربران

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد

مقالات مرتبط

به عنوان یک صاحب وب سایت، موارد متعددی وجود دارد که می خواهید سایت خود را در حالت تعمیر حفظ...
پیوند یکتا نام دیگری است که به URL صفحه وب می گویند. زمانی که شما مقاله ای را مشاهده می...
در این مقاله مرحله به مرحله، آموزش ساخت وب سایت با المنتور را در چند مرحله به شما نشان می...
مقاله معایب وردپرس به نقل از وب سایت doctorlogic.com منتشر شده است و فامو توضیحات آن را تایید یا رد...