معایب وردپرس را بهتر بشناسید

معایب وردپرس را بهتر بشناسید

می پسندم
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
1,291 بار
0 نظر
محمد رحمتی
۲ آذر ۱۴۰۰

مقاله معایب وردپرس به نقل از وب سایت doctorlogic.com منتشر شده است و فامو توضیحات آن را تایید یا رد نمی کند.

disadvantages of wordpress - معایب وردپرس را بهتر بشناسید

تصور کنید می خواهيد یک وب سایت را به عنوان توسعه کسب و کار خود راه اندازی نمایید. مشتریان فعلی و بالقوه شما به صورت آنلاین از سایت تان بازدید می کنند. شما می خواهید به آنها یک تجربه کاربری آسان و دلپذیر بدهید تا بتوانند احساسات مثبتی نسبت به کسب و کار شما داشته باشند. می توانید با داشتن یک وب سایت کاملاً کارآمد که به سرعت بارگذاری می شود، این تجربه خوشایند را به آنها بدهید.

بهتر است به این نکته توجه کنید که همه وب سایت ها به طور یکسان ایجاد نمی شوند.

برخی وب سایت ها می توانند مشکلات فنی را تجربه کنند و ممکن است نیاز به مدیریت زیادی از یک آژانس داشته باشند، مخصوصا چنانچه در وردپرس ایجاد شده باشند.

ما قصد داریم شش مورد از معایب یک وب سایت وردپرس را برای شما بازگو کنیم.

6 مورد از معایب وردپرس:

1. برای ویژگی های اضافی به تعداد زیادی افزونه نیاز دارید

هنگامی که آژانس شما یک قالب طراحی خریداری می کند، به طور معمول، صفحات وب‌سایتی کاملاً طراحی شده را دریافت می‌کند که باید با محتوای برند شما (تصاویر و متن) به‌روزرسانی شود.

با وجود این، چنانچه می خواهید ویژگی هایی را به وب سایت خود بیافزایید، آژانس شما باید افزونه ها را در وردپرس جستجو نماید. بعضی افزونه ها رایگان هستند و بعضی دیگر با هزینه ارائه خواهند شد. بعضی اوقات، افزونه های یافت شده قدیمی هستند و دیگر استفاده نمی شوند. به عنوان مثال، چنانچه می خواهید فید اینستاگرام خود را به وب سایت خود اضافه نمایید، باید InstaWidget را دانلود کنید.

آژانس شما باید افزونه ها را نصب، مدیریت و به روز نماید. مدیریت این کار می تواند سخت باشد و به صورت نادر در آژانس ها اتفاق افتد

2. به روز رسانی مکرر قالب و افزونه

توجه کنید که در عصر دیجیتال، همه چیز برای بهره مندی و بهبود تجربه کاربر به طور مداوم در حال تغییر می باشد.

آژانس شما مداوما باید به سایت شما وارد شود تا داشبورد را بررسی نماید تا ببیند آیا تم یا افزونه های شما نیاز به روز رسانی دارند یا خیر. این چیزی است که آژانس تان می تواند با پروژه های دیگر در حال انجام از دست بدهد چون دائماً باید آن ها بررسی و به روز شوند.

به خاطر داشته باشید با همه پیشرفت های فناوری، احتمال بروز اشکالات و خطاها همچنان وجود دارد. می توانید لینک های شکسته را تجربه نمایید یا سایت تان از کار بیفتد.

4. سرعت پایین صفحه

وردپرس به دلیل همه افزونه‌های اضافه شده، پایگاه‌های اطلاعاتی بیش از حد اشباع شده و پایگاه‌های کد همچنان یک پلتفرم کند است.

با وجود این، این عوامل، تنها مواردی نیستند که می توانند سبب کاهش سرعت وب سایت شما شوند.

تصاویر بزرگ، عبارات زیاد در یک صفحه و میزبانی غیرقابل اعتماد امکان تاثیر بر سرعت وب سایت شما را چندان برابر می کند. سرعت صفحه برای وب سایت شما بسیار حائز اهمیت است. قصد دارید وب سایتی با بارگیری سریع داشته باشید تا مخاطبان شما خسته نشوند و تصمیم به ترک آن نگیرند، زیرا این امر می تواند باعث از دست دادن کسب و کار شما شود چون آنها آنچه را که شما ارائه می دهید نمی بینند.

5. رتبه سئو ضعیف

وردپرس فقط ویژگی های محدودی برای بهینه سازی سئو در بسته های خود ارائه می دهد که برای کمک به رتبه بندی شما در گوگل کافی نمی باشد.

چنانچه قصد دارید واقعاً تلاش‌های سئوی خود را به حداکثر برسانید، به نرم‌افزار و فناوری قوی‌تری نیاز دارید تا در بازار رقابتی از سایر روش‌های پزشکی پیشتاز باشید. علاوه بر این، به آژانسی نیاز دارید که هزاران واژه اصلی مرتبط را در مقابل تعداد انگشت شماری از کلمات کلیدی مورد هدف قرار دهد.

بیشتر آژانس‌ها فقط تعداد انگشت شماری از کلمات کلیدی را دارند، که تاثیری بر رتبه‌بندی موتورهای جستجوی شما نخواهد داشت. کلمات کلیدی مرتبط تر، به شما کمک می کند تا عمل شما را در موتورهای جستجو توسط مشتریان بالقوه و فعلی راحت تر پیدا شود.

5. آسیب پذیری وب سایت

همانند همه چیزهای موجود در اینترنت، وب سایت شما در معرض هک شدن و اسپم شدن می باشد. به دلیل محبوبیت وردپرس، هدف اصلی هکرها و اسپمرها می باشد. حتی چنانچه آژانس شما تمام افزونه های امنیتی ارائه شده توسط وردپرس را دانلود نماید، برای ایمن نگه داشتن وب سایت شما کافی نمی باشد.

چنانچه بخش وبلاگی داشته باشید که اجازه یادداشت نظرات را می دهد یا اگر فرم تماس با ما داشته باشید، احتمالاً وب سایت شما اسپم خواهد شد. مرور نظرات و ایمیل ها می تواند زمان بر باشد. هر گونه آسیب پذیری وب سایت توانایی تأثیر منفی بر اعتبار شما را دارد و به طور بالقوه می تواند ویروس ها را به کاربران شما منتقل نماید. آسیب پذیری وب سایت نیز یکی از معایب وردپرس است.

6. وب سایت می تواند بدون اطلاع قبلی از کار بیفتد

احتمال دارد وب سایت ها به دلایل زیادی بدون اطلاع قبلی از کار بیفتند.

چنانچه به سایت خود توجه نمی کنید، ممکن است متوجه خرابی آن نشوید. احتمال دارد برای چند ساعت یا حتی چند روز از کار بیفتد، بنابراین تأثیر منفی بر تجارت شما خواهد داشت. سپس باید آژانسی را استخدام کنید تا به شما کمک کند آن را پس بگیرید، که باز هم هزینه ناخواسته ی دیگری به شما تحمیل می شود.

جمع بندی معایب وردپرس

اگر چه وردپرس به دلیل سادگی یک سیستم مدیریت محتوای پر طرفدار می باشد و راهی ارزان برای شروع آنلاین کسب‌ و کارها به حساب می‌آید، اما باز هم در مورد ساخت وب‌سایت تجاری خود در وردپرس فکر کنید. پول خود را پس انداز کنید و از دردسر پیشگیری نمایید.

دیدگاه کاربران

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد

مقالات مرتبط

در این آموزش وردپرس، شما را در فرآیند ساخت وب سایت چند زبانه راهنمایی می نماییم. شما متوجه خواهید شد...
به عنوان یک صاحب وب سایت، موارد متعددی وجود دارد که می خواهید سایت خود را در حالت تعمیر حفظ...
پیوند یکتا نام دیگری است که به URL صفحه وب می گویند. زمانی که شما مقاله ای را مشاهده می...
در این مقاله مرحله به مرحله، آموزش ساخت وب سایت با المنتور را در چند مرحله به شما نشان می...