5 قرارداد مهمی که برای راه اندازی سایت به آن نیاز دارید!!

5 قرارداد مهمی که برای راه اندازی سایت به آن نیاز دارید!!

می پسندم
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
787 بار
0 نظر
محمد رحمتی
۲۵ بهمن ۱۴۰۱

همانطور که می‌دانید، دنیای امروز با سرعت زیادی به سمت فناوری در حرکت می‌باشد. یکی از آورده های تکنولوژی برای دنیای کسب و کارها، ایجاد سایت و راه اندازی آن در بستر اینترنت است. داشتن سایت برای یک کسب و کار از جمله اقدامات مفیدی است که به رشد و گسترش کسب و کار کمک خواهد کرد، به همین دلیل بسیاری از صاحبین استارت آپ‌ها در اولین گام های خود برای راه اندازی کار، اقدام به تأسیس سایت می نمایند.

بنابراین اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه دارید کسب و کار خود را در قالب سایت آغاز کرده و توسعه دهید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا 5 قرارداد مهم در این رابطه را به شما معرفی کنیم.

310fb495 4035 4e76 b0b2 7c2464864b2b - 5 قرارداد مهمی که برای راه اندازی سایت به آن نیاز دارید!!

قرارداد طراحی سایت:

قرارداد طراحی سایت (UI/UX design) مابین طراح وب و کارفرما منعقد می‌گردد و براساس آن طرفین ملزم به انجام تعهداتی می‌شوند که در قرارداد قید شده است. قرارداد طراحی سایت به دسته بندی های متعدد نظیر قرارداد طراحی سایت وردپرسی، قرارداد طراحی سایت خبری، قرارداد سایت فروشگاهی و قرارداد سایت شرکتی همچنین قرارداد طراحی سایت خدمات و … تقسیم می‌گردد.

در متن قرارداد طراحی وب سایت که ممکن است سایت شخصی نیز باشد، می‌بایست علاوه بر مشخصات طرفین، مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت آن، زمان تحویل پروژه و همچنین سایر شرایط و تعهدات طراح و مشتری به طور دقیق ثبت شود تا از ایجاد اختلافات احتمالی آینده جلوگیری شود و بتواند به خوبی از حقوق شما دفاع نماید.

قرارداد برنامه نویسی:

زمانی که کارفرما و برنامه نویس بخواهند همکاری جدیدی را با یکدیگر آغاز نمایند، به جهت اینکه در آینده دچار اختلاف نظر نگردند، توافقات خود را ضمن یک متن کتبی به نام قرارداد برنامه نویس درج می‌کنند؛ بنابراین قرارداد برنامه نویسی مابین طراح (کد نویس) و کارفرما منعقد می‌شود و در بردارنده مشخصات طرفین، مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت آن، مدت زمان تحویل پروژه، همچنین سایر شرایط و تعهدات طرفین است و به موجب آن برنامه نویس ملزم به طراحی و نوشتن موضوع مورد نظر سفارش دهنده است؛ در مقابل کارفرما نیز متعهد به پرداخت دستمزد و سایر هزینه های مورد توافق می‌باشد.

قرارداد برنامه نویسی به دسته‌بندی های متعددی از جمله برنامه نویسی اندروید، برنامه نویسی آی او اس، طراحی نرم افزار و طراحی سایت یا اپلیکیشن تقسیم شده و می‌تواند در قالب قرارداد پیمانکاری یا به صورت استخدام و قانون کار منعقد شود.

قرارداد مدیریت و پشتیبانی وب سایت:

صاحبان کسب کار و یا افرادی که به دلایل مختلف دارای سایت هستند و در این بستر فعالیت دارند، ضرورت داشتن پشتیبان و مدیر برای سایت خود را درک می‌کنند؛ زیرا وجود ادمین یا پشتیبان برای سایت، مساوی است با رشد روز افزونی صفحه وب و طبیعتاً افزایش مشتری.

نمونه فرم قرارداد پشتیبان سایت، قراردادی است که میان مدیر (پشتیبان وب سایت) و کارفرما منعقد می‌گردد و دربرگیرنده مواردی همچون مشخصات طرفین، مدت قرارداد، مبلغ آن، تعهدات کارفرما، وظایف و تعهدات پشتیبان همچنین حق فسخ و حل اختلاف و سایر مندرجات توافق شده است؛ قرارداد مزبور شامل مدیریت، ارائه خدمات و پشتیبانی نرم افزار و سایت اعم از سایت خبری، وردپرسی و یا فروشگاهی و … می‌باشد که می‌تواند در قالب قرارداد پیمانکاری پشتیبانی سایت و یا استخدام پشتیبان سایت منعقد گردد.

قرارداد طراح گرافیک (گرافیست):

گرافیک از ریشه کلمه یونانی گرافیکوس گرفته شده است؛ به معنای نمایش بصری بر روی یک سطح که این سطح می‌تواند دیوار، کاغذ، مانیتور و یا سنگ باشد. طراح گرافیک یا همان گرافیست نیز، فرد اجرا کننده این نمایش بصری است. همانگونه که می‌دانید، گرافیست‌ها با خلق آثار زیبا و هنرمندانه، دنیا را به جای زیباتری تبدیل کرده‌اند.

کاربردهای گرافیک شامل: طراحی لوگو، صفحه آرایی مجلات و کتب، اینفوگرافیک ها، نشانه ها و علائم، طراحی کارت ویزیت، رابط کاربری نرم افزارها، طراحی پوستر و اعلامیه و … می‌گردد. گرافیست ها ممکن است به شکل گرافیست پروژه ای، گرافیست پیمانکاری و یا به صورت استخدام گرافیست یا استخدام طراح گرافیک و همچنین فریلنسری، مشغول کار شوند.

قرارداد پیمانکاری طراح گرافیک، عنوان توافقی است که قبل از آغاز و شروع همکاری میان طراح گرافیک (گرافیست) و کارفرما (متقاضی) منعقد می‌گردد و بر اساس مندرجات و مفاد قرارداد، طرفین ملزم به انجام تعهدات و الزامات و همچنین رعایت شرایط خاص می‌شوند

قرارداد مدیریت شبکه های مجازی:

یکی دیگر از ضروری ترین قراردادهایی که ممکن است به آن نیاز پیدا کنید، قرارداد مدیریت فضای مجازی است. شبکه های اجتماعی یکی ازمهم ترین بسترهایی است که می تواند به توسعه و گسترش کسب و کار و سایت شما کمک فراوانی کند؛ به همین دلیل بسیاری از کارفرمایان به دنبال معرفی کسب کار و استارتاپ خود در سوشال مدیا نیز هستند.

مدیریت شبکه اجتماعی یا به عبارتی دیگری فضای مجازی نیازمند انعقاد قرارداد مربوطه است؛ قرارداد مدیریت شبکه‌های اجتماعی، یک قرارداد همکاری است که با توجه به شرایط کار، خواست کارفرما و موافقت ادمین فضای مجازی به شیوه‌های متعددی تنظیم می‌شود. نوع همکاری و شرایط کار، نوع قرارداد را مشخص می‌کند. بدون شک، شرایط یکسانی برای همه همکاری‌ها وجود ندارد؛ اما هر رابطه کاری باید از قانون ناظر به خود تبعیت کند. در نمونه متن قرارداد مدیریت فضای مجازی (ادمین شبکه‌های اجتماعی)، مسئولیت نظارت، بررسی، پیگیری و همچنین اجرای تمام موضوعات مربوط به صفحه ‌مجازی، بر عهده مدیر سوشال مدیا یا ادمین آن قرار می‌گیرد.

کارفرما می‌تواند شرح وظایف مشخصی را برای مدیر در نظر بگیرد و به اصطلاح ادمین اینستاگرام یا تلگرام یا سایر شبکه های اجتماعی را استخدام کند، یا اینکه می‌تواند مسئولیت صفر تا صد مدیریت صفحه مجازی را در قالب قرارداد پیمانکاری ادمین فضای مجازی به او بسپارد. این گونه موارد، به شرایط کاری، ویژگی‌ها و توانایی‌های مدیر صفحه اجتماعی بستگی خواهد داشت.

جمع بندی:

در این مطلب تلاش کردیم شما را با قراردادهایی که در حوزه راه اندازی سایت و توسعه کسب و کار در بستر اینترنت رواج دارند، آشنا کنیم. در نهایت باید گفت که تنظیم هر کدام از این قراردادها، نیازمند دانش و تخصص وِیژه می‌باشد؛ در غیر این صورت ممکن است ضررها و خسارات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. از این رو، مجموعه وکیل‌باشی برای شما انواع قراردادهای فریلنسری که توسط وکلای متخصص در امور قراردادها نگاشته شده را فراهم نموده است، تا بتوانید به راحتی از قرارداد مورد نظر استفاده نموده و با طرف مقابل خود، چه به عنوان کارفرما و چه به عنوان فریلنسر، همکاری جدیدی آغاز نمایید.

 

دیدگاه کاربران

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد

مقالات مرتبط

پروفیل سبک یا پروفیل مبلی که به قوطی سبک هم معروف است، از ورق روغنی (ورق نورد سرد) و براساس استاندارد...
همه ما شاهد پیشرفت چشم‌گیر هوش مصنوعی در سراسر جهان هستیم. در این زمینه محصولات و خدمات گسترده‌ای وجود دارد...
لیپوماتیک یکی از روش هایی است که شما را از شر چربی های اضافی رها می کند. با این حال...
به‌روزرسانی و افزایش دانش مدیران و کارآفرینان مطابق با عصر جدید کسب‌وکار، از مهم‌ترین اهداف ویدان از ابتدای شروع فعالیتش...