افزونه ارسال ایمیل به کاربران در وردپرس + آموزش تصویری

افزونه ارسال ایمیل به کاربران در وردپرس + آموزش تصویری

می پسندم
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
3,472 بار
0 نظر
پوریا زارعی
۲۴ مرداد ۱۳۹۵

post 3 - افزونه ارسال ایمیل به کاربران  در وردپرس + آموزش تصویری

قطعا بارها تجربه این رو داشتید که بخواید هشدارهای وب سایتتون یا اخبار مهم مربوط به کاربراتون رو براشون ارسال کنید و از اخرین فعالیت هاتون مطلعشون کنید ، شاید هم قصد دارید کدهای تخفیف یا پیشنهادهای ویژتون رو براشون ارسال کنید ، خب این طور مواقع شما نمی تونید از هسته وردپرس کمک بگیرید و همچین امکانی به طور پیش فرض درش تعریف نشده ، البته می تونید لیست همه یوزرهای سایتتون رو استخراج کنید و بعد تک تک بهشون ایمیل بزنید که این هم کار خیلی منطقی ای نیست .

اما مثل همیشه وردپرس راه های متعدد فرعی زیادی رو برای ما تدارک دیده ، یکی از راه های فائق اومدن به این مشکل استفاده از افزونه Email Users هست که می تونید با کلیک کردن روی نام لاتینش به صفحه افزونه برید و اونو دانلود کنید یا اینکه از انتهای همین صفحه آخرین نسخه تا به امروز رو دانلود کنید .

برای شروع افزونه رو نصب و فعال کنید ضمن اینکه اگه وب سایت شما بر پایه وردپرس شبکه هست نیاز نیست روی تک تک سایت هاتون این فرایند رو انجام بدید و می تونید با فعال سازی افزونه روی وب سایت اصلی به همه کاربراتون دسترسی داشته باشید .

 

ارسال ایمیل به صورت انفرادی و یا انتخاب عده خاصی از افراد :

بعد از نصب و فعال سازی افزونه بخش جدیدی به منو بار مدیریتی شما اضافه میشه با عنوان Email User که چندین زیر مجموعه داره ، اگه بخوایم صادق باشیم منوهای این برنامه یه مقدار زیادی هستن و لزومی به وجود همشون نبوده و از هر کدوم می تونید به اون منوی دیگه وارد شید ، برای شروع روی همون عنوان منو یعنی Email User کلیک کنید .

1 1 - افزونه ارسال ایمیل به کاربران  در وردپرس + آموزش تصویری

همون طور که می بینید با دو گزینه روبرو میشید که این دو گزینه بازم در منوی کناری وجود دارن و همون طور که گفتم وجودشون تکراریه اما خب مشکلی که ایجاد نکردن مشخصا 🙂

چون ما می خوایم ایمیل ها رو به صورت انفرادی ارسال کنییم روی نوشته آبی رنگ با متن Send Individual Message کلیک کنید تا به صفحه ارسال هدایت بشید .

توی این صفحه شما اول می تونید mail format مد نظرتون رو انتخاب کنید که دو گزینه دارید تو این بخش :

2 - افزونه ارسال ایمیل به کاربران  در وردپرس + آموزش تصویری

۱ – plain text : برای ارسال متن ساده بدون دستکاری های خاص ایمیل هست ، این روش برای اطلاع رسانی سریع مناسبه .

۲ – HTML : این گزینه برای شخصی سازی بیشتر مناسب هست و شما می تونید یک ایمیل اچ تی ام ال ارسال کنید ، برای مواردی که نیاز به جلب توجه دارید بهتره یه پیج ساده و جذاب طراحی کنید که اثر گذاری کارتون بیشتر بشه .

قسمت پایین تر بخش غیر قابل ویرایش هست به اسم sender که مشخص میکنه ایمیل ها به اسم چه کسی ارسال میشه و به طور پیش فرض یوزری هست که بهش لاگین شدید .

توی قسمت بعدی هم می تونید از منوی پایین افتادنی که وجود داره کاربرای مد نظرتون رو انتخاب کنید ، اگه می خواید چند کاربر رو انتخاب کنید می تونید از دکمه Ctrl در صفحه کلید استفاده کنید و با نگه داشتن اون چند تا کاربر رو همزمان انتخاب کنید .

پایین تر هم Subjcet یا موضوع ایمیل و بخش message رو مشاهده می کنید که لازم به توضیح نیست و کاربردشون کاملا مشخصه .

در نهایت بعد از پر کردن قسمت های مد نظرتون روی Send email کلیک کنید تا هشدار و اطلاع رسانی هاتون ارسال بشه .

 

ارسال ایمیل به نقش های کاربری مورد نظر :

همون طور که قبلا هم دیدیم توی صفحه اصلی مدیریت افزونه دو گزینه داشتیم که می تونستیم به دلخواه یکی رو انتخاب کنیم ، خب گزینه اول که ارسال ایمیل انفرادی بود رو تشریح کردیم اما این افزونه قابلیت ارسال ایمیل به نقش های کاربری دلخواه رو هم داره ، این قابلیت علاوه بر شخصی سازی بیشتر کمک می کنه وقتی که وب سایت شما کاربرای زیادی داره توی چند قدم به همه اونها ایمیلتون رو ارسال کنید .

این بار بعد از وارد شدن به منوی اصلی Email User کافیه گزینه دوم یعنی Send Group Message رو انتخاب کنید .

حالا با تنظیماتی عینا مشابه تنظیمات قسمت انفرادی مواجه میشید که البته اینجا به جای نمایش اسم کاربرا ، نام نقش های کاربری رو نمایش میده که انتخاب دسته جمعیشون بسیار ساده تره .

3 - افزونه ارسال ایمیل به کاربران  در وردپرس + آموزش تصویری

 

امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده رو ببرید و مطمئنا هم همین طور خواهد بود .

اگه مطلب رو دوست داشتید و یا فک می کنید دوستی به اون نیاز داره پس براش به اشتراک بگذارید .

 

اطلاعات

دیدگاه کاربران

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد

مقالات مرتبط

در این آموزش وردپرس، شما را در فرآیند ساخت وب سایت چند زبانه راهنمایی می نماییم. شما متوجه خواهید شد...
به عنوان یک صاحب وب سایت، موارد متعددی وجود دارد که می خواهید سایت خود را در حالت تعمیر حفظ...
پیوند یکتا نام دیگری است که به URL صفحه وب می گویند. زمانی که شما مقاله ای را مشاهده می...
در این مقاله مرحله به مرحله، آموزش ساخت وب سایت با المنتور را در چند مرحله به شما نشان می...