توضیحاتی در خصوص Backend و Frontend در وردپرس

توضیحاتی در خصوص Backend و Frontend در وردپرس

می پسندم
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
3,004 بار
0 نظر
محمد عصمتی
۱۴ شهریور ۱۴۰۰

frontend backend poster - توضیحاتی در خصوص Backend و Frontend در وردپرس

توضیحاتی در خصوص Backend و Frontend در وردپرس

این مطلب توضیحاتی در خصوص backend و frontend در وردپرس می باشد.

در وردپرس طراحان این سیستم ، آن را به دو بخش تقریبا مجزا تقسیم کرده اند که دارای خصوصیات و ویژگی های متفاوتی نیز می باشد.

توضیح اجمالی برای هر دو قسمت آن است که بگوییم بک اند همان قسمت عقبی سایت یا به عبارت دیگر قسمتی که ادمین و مدیران و نویسندگان و غیره به آن دسترسی دارند و فرانت اند (frontend) به قسمت جلویی سایت شما اطلاق می شود ، جایی که مطالبتان برای عموم کاربران به نمایش در می آید.

هرچند که بک اند و فرانت اند کاملا از یکدیگر مستقلند ، اما ارتباط تنگاتنگی نیز با یکدیگر دارند. به عبارت دیگر در ظاهر آنها مستقلند اما در باطن این دو یکی هستند!.
مثلا وقتی شما وارد پنل ادمین شده و به قسمت ارسال مطلب رفته ، مطلبی می نویسید و منتشر می کنید ، یا تنظیماتی را برای یک افزونه ی خاص تغییر می دهید ، این تغییرات می تواند به طور مستقیم بر روی نمای سایت شما یا همان فرانت اند تاثیر بگذارد.
همچنین با کمی کد نویسی می توان کاری کرد که امکان انجام کارهایی که در مثال بالا ذکر شد را از طریق فرانت اند انجام داد ! مثلا ارسال یک طلب از قسمت فرانت اند که پلاگین هایی برای این کار موجود می باشد.

با این تفاسیر می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که در وردپرس دو قسمت بک اند و فرانت اند هرچند توسط توابع از یک دیگر مستقل شده اند و براحتی از یک دیگر قابل تشخیص اند اما هر دو یکی هستند و تنها تفاوت در آن است که طراحان در هنگام طراحی ویژگی های خاصی را برای یکی و دیگر ویژگی ها را برای دیگری در نظر گرفته اند.

اما تقسیم ویژگی ها بر چه مبنایی انجام شده است ؟
در این خصوص می توان گفت که تقسیمات بر اساس کاربران خودی و غیر خودی بوده است !
ممکن است بگویید: اما در صورتی که در حالت عادی امکان ثبت نام در سایت وجود داشته باشد ، کاربران برای ورود به حساب کاربری شان به قسمت بک اند می روند ، در این صورت پاسخ آن است که در چنین سایتی هر کاربری که ثبت نام می کند جزو کاربران خودی در نظر گرفته می شود !
اما اهمیت دانستن تفاوت این دو در چیست ؟
بیشترین اهمیت فهمیدن تفاوت این دو بخش برای طراحان و یا کسانی که قصد شروع به انجام طراحی برای وردپرس را دارند می باشد.
مثلا به فرض شما قصد دارید افزونه ای برای وردپرس طراحی کنید که قابلیت خاصی را به آن اضافه می کند ، برای این کار ابتدا باید بررسی کنید که دقیقا می خواهید افزونه ی شما چه کاری را انجام دهد ؟ آیا افزونه شما به صورت مستقیم بر روی ظاهر سایت ( فرانت اند) تاثیر می گذارد ؟ آیا افزونه تنظیماتی هم دارد که کاربر خودی بتواند آن را تغییر دهد و اصلاحا شخصی سازی کند ؟ و غیره.

اگر افزونه فرضی ما تنظیماتی در قسمت بک اند داشته باشد ، در این صورت باید به دنبال توابعی باشیم که در آن قسمت دسته بندی شده اند ، مثلا تابع add_options_page را به کار خواهیم برد که برای اضافه نمودن یک صفحه جدید به قسمت تنظیمات در بخش بک اند می باشد، یا تابع is_home() که برای تشخیص صفحه اصلی ، فرانت اند می باشد.

دیدگاه کاربران

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد

مقالات مرتبط

در این آموزش وردپرس، شما را در فرآیند ساخت وب سایت چند زبانه راهنمایی می نماییم. شما متوجه خواهید شد...
به عنوان یک صاحب وب سایت، موارد متعددی وجود دارد که می خواهید سایت خود را در حالت تعمیر حفظ...
پیوند یکتا نام دیگری است که به URL صفحه وب می گویند. زمانی که شما مقاله ای را مشاهده می...
در این مقاله مرحله به مرحله، آموزش ساخت وب سایت با المنتور را در چند مرحله به شما نشان می...