مهارت‌های اولیه که در طراحی سایت لازم است

مهارت‌های اولیه که در طراحی سایت لازم است

می پسندم
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
1,499 بار
0 نظر
محمد رحمتی
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

Basic skills required site design - مهارت‌های اولیه که در طراحی سایت لازم است

طراحی وب یک حرفه فوق‌العاده محبوب و پرسود است. همانطور که مشاغل در حال حرکت به دنیای آنلاین هستند، تقاضا برای متخصصان طراحی وب نیز به سرعت در حال افزایش است. امروزه بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها برای کسب بهره‌وری بیشتر به ویترین فروشگاه‌های آنلاین خود وابسته هستند و انتظارات مشتریان در تعامل با وب‌سایت‌های حرفه‌ای بالاست. از این رو، داشتن یک سایت حرفه‌ای برای هر کسب و کاری لازم است. البته برای طراحی سایت نیاز نیست حتما آن را به یک کارشناس طراحی وب واگذار کنیم، بلکه خود نیز با یادگیری مهارت‌های اولیه می‌توانیم تمام یا حداقل بخشی از سایت را طراحی نماییم. یادگیری مهارت‌های اولیه سایت، حتی اگر خود طراح کامل سایت نباشیم به عملکرد و تعامل بهتر ما با سایت کمک می‌کند. اما منظور از مهارت‌های اولیه سایت دقیقا چیست؟

مهارت‌های اولیه برای طراحی سایت

1. HTML

HTML به عنوان زبان برنامه‌نویسی، پایه و اساس تقریباً همه وب سایت‌ها است و حیاتی‌ترین مهارت برای یادگیری طراحی وب است. امروزه برای اکثر مشاغل طراحی، کمی آشنایی با HTML لازم است. HTML که مخفف HyperText Markup Language است برای قرار دادن محتوا در یک صفحه وب و ایجاد ساختار در قسمت جلویی آن استفاده می‌شود.

 

2. CSS

در حالی که HTML ساختار یک وب سایت تجاری را مدیریت می‌کند، Cascading Style Sheets که در کنار آن کار می‌کند، مربوط به ویژگی‌های بصری سایت است. CSS هم به مانند HTML یک زبان برنامه‌نویسی است که به مرورگرها می‌گوید چگونه HTML را برای یک صفحه وب قالب‌بندی و سبک‌دهی کنند. با CSS، می‌توانید رنگ‌ها را تنظیم کنید، فونت‌ها را تغییر دهید یا یک پس‌زمینه خیره‌کننده اضافه کنید و خیلی چیزهای دیگر

 

3. جاوا اسکریپت

به غیر از HTML و CSS، اگر بتوانید چند زبان برنامه نویسی دیگر را یاد بگیرید، چشم‌انداز حرفه‌ای طراحی وب شما قطعا بهبود خواهد یافت. اگر بتوانید بر JavaScript، Python، Swift و C++ تسلط داشته باشید، عالی خواهد بود، اما اگر مجبور به انتخاب یکی از این موارد هستید، جاوا اسکریپت را انتخاب کنید. این به این دلیل است که طبق یک نظرسنجی در Stack-Overflow، بیش از 65٪ از طراحان ترجیح می‌دهند با جاوا کار کنند. جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی پیشرفته است که اجزای تعاملی یک وب سایت را مدیریت می‌کند.

 

4.مدیریت وب سرور

یک مهارت طراح وب بسیار نادیده گرفته می‌شود و اکثر طراحان در آن مهارت چندانی ندارند مدیریت وب سرور است. اگرچه وب سرورها از نظر فنی در حوزه طراحی وب نیستند، اما درک عملکرد اساسی آنها به شما کمک می‌کند از خرابی جلوگیری کنید و در عین حال مشکلات را به روشی سریع و هوشمندانه حل کنید.

Basic skills required site design 2 - مهارت‌های اولیه که در طراحی سایت لازم است

5. سیستم‌های مدیریت محتوا یا CMS

سیستم‌های مدیریت محتوا مهارت مربوط به مدیریت محتوای سازمانی و محتوای وب است. یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های CMS هم برای سایت‌های شخصی و هم برای مشاغل، وردپرس است. وردپرس یک پلتفرم رایگان به شکل منبع باز یا اوپن-سورس است که توسط افراد مبتدی تا طراح با تجربه قابل استفاده است. با وردپرس می‌توانید افزونه‌های زیادی را ایجاد کنید و آن را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید.

 

6.مهارت در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

یک نکته مهم در طراحی وب سایت که باید در نظر داشته باشید این است که هیچ طراحی وب سایتی نمی‌تواند نتایج مورد انتظار را داشته باشد مگر اینکه با قدرت سئو پشتیبانی شود. به عنوان طراحان وب، باید بر روی ایجاد سرعت، چیدمان، ساختار و عملکرد وب سایت خود بر مهارت‌های سئو تمرکز داشته باشید. برای انجام این کار، عاقلانه است که با اصول بهینه سازی و عملیات موتور جستجو آشنا شوید.

7.سایر برنامه‌های طراحی

بسته به نیاز و نوع سایت، ممکن است به تجربه در برنامه‌های پردازش تصویر مانند Photoshop، Adobe After Effects و Adobe Illustrator نیاز داشته باشید. همچنین یک ابزار Wireframing تعاملی به نام Mockplus وجود دارد که می‌تواند به نمونه سازی صفحات کمک کند.

 

9. تجربه کاربری (UX)

تجربه کاربری امروز همه چیز است. طبق گفته Forrester، هر 1 دلار سرمایه گذاری در UX می تواند به 100 دلار بازگشت سرمایه تبدیل شود. طراحی وب شامل تنظیم دقیق تجربه کاربر است. یعنی باید صفحه را طوری طراحی کنید که کاربر نسبت به آن حس لذت‌بخش و مثبتی داشته باشد. اگر تجربه کاربری به درستی صورت نگیرد، تجربه تعامل کاربر با سایت تبدیل می‌شود به تجربه‌ای سخت و نه چندان خوشایند.

 

10. رابط کاربری (UI)

در حالی که UX بر جنبه‌های گسترده طراحی صفحه وب تمرکز دارد، UI با جنبه‌های خاصی از نحوه تعامل کاربران با سایت سر و کار دارد. رابط کاربری (UI) در واقع تمام چیزهایی است که کاربر بر صفحه سایت می‌بیند و از طریق آنها با سایت تعامل برقرار می‌کند. اگر شما بر این مهارت تسلط نداشته باشید نتیجه کار شما سایتی می‌شود پر از عکس‌ها و نمودارها و بازی‌ها و…. که همه به شکلی نامنظم بر روی صفحه قرار داده شده است و نحوه ارتباط با بخش‌های مختلف رابط کاربری (UI) آن بسیار سخت و نامنظم است. به طور خلاصه رابط کاربری همان چیدمان و ظاهر نهایی سایت است.

 

نحوه یادگیری طراحی وب به صورت آنلاین

مهارت‌هایی که به آنها اشاره کردیم گرچه کمی تخصصی هستند، اما آنقدر سخت نیستند که نتوانید از عهده آنها برآیید. در واقع هیچ چیز اسرارآمیز یا نگران کننده‌ای در مورد مهارت‌هایی که برای یک طراح وب نیاز دارید وجود ندارد. کافیست به ابزارها و امکانات لازم و اولیه مانند یک تبلت که فراهم کردن آن کار سختی نیست و اینترنت دسترسی داشته باشید. حتی اگر به این امکانات نیز دسترسی ندارید باز جای نگرانی وجود ندارد. می‌توانید از گزینه‌های آسانی همچون خرید قسطی تبلت مایکروسافت استفاده کنید.

بعد از تهیه این امکانات شاید این سوال وجود داشته باشد که کجا و چگونه آن مهارت‌ها را یاد بگیرید. پاسخ این سوال نیز آسان است. شما می‌توانید تمام مهارت‌هایی را که در بالا در مورد آنها صحبت کردیم، به آسانی در برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌های مرتبط با مهارت‌های طراحی وب مشاهده کنید و یا آنکه می‌توانید در دوره‌های آنلاین که از سوی افراد و کارشناسان این حوزه برگزار می‌شود، شرکت کنید. همچنین می‌توانید این مهارت را از افراد آگاه فرا بگیرید. کافیست با خرید شارژ سیم کارت اعتباری همراه اول با آن ها تماس بگیرید و از آن ها درخواست کمک کنید.

دیدگاه کاربران

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد

مقالات مرتبط

پروفیل سبک یا پروفیل مبلی که به قوطی سبک هم معروف است، از ورق روغنی (ورق نورد سرد) و براساس استاندارد...
همه ما شاهد پیشرفت چشم‌گیر هوش مصنوعی در سراسر جهان هستیم. در این زمینه محصولات و خدمات گسترده‌ای وجود دارد...
لیپوماتیک یکی از روش هایی است که شما را از شر چربی های اضافی رها می کند. با این حال...
همانطور که می‌دانید، دنیای امروز با سرعت زیادی به سمت فناوری در حرکت می‌باشد. یکی از آورده های تکنولوژی برای...