تخصص هایی که یک دیجیتال مارکتر باید داشته باشد

تخصص هایی که یک دیجیتال مارکتر باید داشته باشد

می پسندم
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
874 بار
0 نظر
محمد رحمتی
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

73a22354 0cb7 486f 8e76 a83830c8274b 1024x576 - تخصص هایی که یک دیجیتال مارکتر باید داشته باشد

در سال‌های اخیر شغل دیجیتال مارکتینگ به دلیل بازار کار بسیار خوبی که پیدا کرده است، به یکی از پرطرفدارترین مشاغل تبدیل شده است. علاوه بر این، حوزه دیجیتال مارکتینگ دائما در حال پیشرفت است و به همین دلیل در این شغل می‌توان دائما با به‌روزرسانی دانش و تقویت مهارت‌ها، چیزهای جدیدی یاد گرفت.

مهارت های بازاریابی دیجیتال به دو دسته کلی مهارت‌های نرم (soft skills) و مهارت‌های سخت (hard skills) تقسیم می‌شوند. برعکس تصور عموم که فکر می‌کنند مهارت‌های نرم قابلیت یادگیری ندارند و تثبیت‌شده هستند، هردو دسته این مهارت‌ها می‌توانند در طول زمان ایجاد و تقویت شوند. ما در این مطلب قصد داریم درباره مهارت‌های سخت و تخصصی موردنیاز یک دیجیتال مارکتر صحبت کنیم و در ادامه مهارت‌های نرم ضروری برای این شغل را نیز نام ببریم. پس با ما همراه باشید.

تخصص‌های موردنیاز برای دیجیتال مارکتر

مهارت‌های سخت در شغل دیجتال مارکتینگ قابلیت یادگیری دارند و اغلب با گذشت زمان و کسب تجربه تقویت می‌شوند. همچنین یادگیری و تسلط روی این مهارت‌ها، باعث پیشرفت و ارتقای شغلی شما خواهد شد. در ادامه مهم ترین مهارت‌های سخت برای یک دیجیتال مارکتر را نام می‌بریم و هرکدام را شرح می‌دهیم.

آنالیز داده‌ها

شما به‌عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ قادر خواهید بود که میزان بازدید، کلیک‌ها، سرچ‌های معتبر و… سایت یا اپلیکیشن خود را مشاهده کنید. بعد از مشاهده این داده‌ها باید آن‌ها را آنالیز و برای بهبود آن‌ها بهترین استراتژی را طراحی کنید. همچنین باید بتوانید داده‌های کمپین دیجیتال مارکتینگ را تجزیه و تحلیل کنید. برای به دست آوردن این داده‌ها آشنایی با ابزارهایی مانند Google Analytics ضروری است.

SEO

به‌صورت‌کلی نتایج جستجوی ارگانیک نزدیک به 8.5 برابر بیشتر از نتایج مربوط به گوگل ادز برای کاربر نمایش داده می‌شود؛ بنابراین درک و استفاده از اصول سئو و بازاریابی در حرفه دیجیتال مارکتینگ ضروری است. این اصول شامل تکنیک‌های کلاه سفید سئو (بازاریابی محتوایی، لینک‌سازی و…) و سئوی فنی (به‌روزرسانی تگ‌های H1 و H2، بهینه‌سازی سرعت سایت و…) می‌شود. همچنین به‌عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید نحوه سرچ کلمات کلیدی و استفاده از آن‌ها در وب‌سایت و PPC را بلد باشید.

تبلیغات پولی شبکه‌های اجتماعی

همان‌طور که می‌دانید شبکه‌های اجتماعی امروزه بخش جدایی‌ناپذیر زندگی تمام مردم شده است. به همین دلیل استفاده از تبلیغات شبکه‌های اجتماعی می‌تواند در برندینگ تاثیر مثبت بسیاری داشته باشد. بهترین راه برای دسترسی به افراد در رسانه‌های اجتماعی و اطمینان از ترفیع محتوای شما، استفاده از تبلیغات پولی شبکه‌های اجتماعی است.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ کمی پیچیده و چالش‌برانگیز است؛ به همین دلیل برای درک ویژگی‌ها و نحوه کار کردن با آن به یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ نیاز است. ارسال پیام، طراحی، تدوین استراتژی، کدگذاری، اتوماسیون و موارد دیگر در ایمیل مارکتینگ منحصر به فرد هستند و یک دیجیتال مارکتر نیاز است تا به آن‌ها مسلط باشد. همچنین تسلط به موارد زیر ضروری است:

  • تجزیه و تحلیل نتایج کمپین ایمیلی
  • آشنایی با انواع خبرنامه ایمیلی
  • اصول نوشتن محتوا برای ایمیل

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

هدف اصلی از دیجیتال مارکتینگ ایجاد ترافیک برای وب‌سایت و تبدیل کاربران به مشتری است. استفاده از کپی‌رایتینگ‌های جذاب در طراحی وب سایت، تجربه کاربری خوب‌ و call to action مناسب در صفحات مختلف وب‌سایت می‌تواند این هدف را محقق سازد. همچنین به‌عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید تست A/B را نیز بلد باشید.

WebEngage

ابزار WebEngage یک پلتفرم B2C برای شرکت‌ها است که به دیجیتال مارکترها کمک می‌کند تا کمپین‌های هدفمند را برای بهبود نرخ تبدیل و رشد کسب و کار خود طراحی کنند و ارائه دهند. با WebEngage، می‌توان از طریق پوش نوتیفیکیشن مانند پیامک، ایمیل و موارد دیگر به طور مؤثر با مشتریان ارتباط برقرار کرد.

Google ads

یکی از استراتژی های بازاریابی آنلاین، استفاده از خدمات ابزاری مانند Google Ads است که از طریق تبلیغاتی که در صفحه نتایج موتور جستجو ظاهر می شوند، به رشد کسب و کار کمک می‌کند. از طریق این ابزار وقتی کاربر عبارتی را در گوگل جستجو می‌کند که به کسب و کار شما مرتبط است، در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود.

مهارت‌های نرم موردنیاز برای کارشناس دیجیتال مارکتینگ

حال که تا اینجا تخصص های موردنیاز برای یک دیجیتال مارکتر را نام بردیم، نوبت به مهارت‌های نرم و ویژگی‌های شخصیتی می‌رسد. همان‌طور که گفتیم این مهارت‌ها اکتسابی هستند و می‌توانند تقویت شوند. پس اگر شما هم قصد دارید وارد بازار کار دیجیتال مارکتینگ شوید، می‌توانید این مهارت‌ها و ویژگی‌ها را در خود تقویت کنید. همچنین برای مشاهده فرصت‌های شغلی دیجیتال مارکتینگ می‌توانید از این URL دیدن کنید:

https://jobvision.ir/jobs/category/digital-marketing/type/project-based

سازگاری و انعطاف‌پذیری

حوزه دیجیتال مارکتینگ دائما در حال تغییر و پیشرفت است؛ از‌این‌رو، شرکت‌ها ممکن است سیاست‌های مارکتینگ خود را تغییر دهند یا برخی از آن‌ها را به‌روزرسانی کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که یک دیجیتال مارکتر توانایی سازگاری با این تغییرات را داشته باشد و برای یادگیری چیزهای جدید از خود انعطاف نشان دهد.

کنجکاوی

این ویژگی بسیار مرتبط با مهارت قبلی است و یکی از ویژگی‌های بسیار مهم برای یک دیجیتال مارکتر است. کنجکاوی می‌تواند باعث پیشرفت شغلی کارشناس دیجیتال مارکتینگ شود و او را به سمت موفقیت در مسیر شغلی راهنمایی کند. داشتن کنجکاوی و تمایل به یادگیری بیشتر نه تنها به پیشرفت سریع‌تر دیجیتال مارکتر کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود تا در شرکت بیشتر دیده شود. علاوه بر این، کنجکاوی باعث می‌شود تا این افراد دریابند که می‌خواهند در چه حوزه‌هایی از دیجیتال مارکتینگ تخصص پیدا کنند.

مهارت‌های ارتباطی

کار در تیم دیجیتال مارکتینگ در هر شرکتی بدون داشتن مهارت‌های ارتباطی قوی ممکن نیست؛ زیرا ارتباط هر عضو با سایر اعضای تیم از بازاریابی محتوایی گرفته تا ادمین شبکه های اجتماعی، گرافیست‌ها، تیم طراحی محصول و… برای رسیدن به اهداف کلی بسیار مهم است. همچنین اگر به‌عنوان کارشناس شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید، به مهارت‌های اجتماعی نیاز دارید تا بتوانید با کاربران ارتباط برقرار کرده، نیاز آن‌ها را متوجه شده و بتوانید جذاب‌ترین محتوا را برای آن‌ها منتشر کنید.

مهارت انجام چند کار همزمان

اگر شما هم در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت کرده باشید، حتما می‌دانید که کار کردن فقط روی یک پروژه خاص اغلب اوقات امکان‌پذیر نیست و معمولا تسک‌های زیادی برای انجام دادن وجود دارند. به همین دلیل دیجیتال مارکترها باید مهارت انجام چند کار همزمان را داشته باشند و بتوانند وظایف خود را اولویت‌بندی کنند.

خلاقیت

خلاقیت برای متمایز کردن برند از سایر رقبا بسیار مهم است؛ زیرا رقابت در دنیای آنلاین بسیار زیاد است و برای آن‌که بتوان از سمت کاربر توجه دریافت کرد، باید خلاقیت به خرج داد.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم مهارت‌های تخصصی و نرم موردنیاز برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر موفق را برای شما نام ببریم. اگر شما هم قصد ورود به بازار کار دیجیتال مارکتینگ را دارید یا حتی در آن مشغول فعالیت هستید و دوست دارید در آن پیشرفت کنید، باید روی تقویت مهارت‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، تلاش کنید.

دیدگاه کاربران

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد

مقالات مرتبط

پروفیل سبک یا پروفیل مبلی که به قوطی سبک هم معروف است، از ورق روغنی (ورق نورد سرد) و براساس استاندارد...
همه ما شاهد پیشرفت چشم‌گیر هوش مصنوعی در سراسر جهان هستیم. در این زمینه محصولات و خدمات گسترده‌ای وجود دارد...
لیپوماتیک یکی از روش هایی است که شما را از شر چربی های اضافی رها می کند. با این حال...
همانطور که می‌دانید، دنیای امروز با سرعت زیادی به سمت فناوری در حرکت می‌باشد. یکی از آورده های تکنولوژی برای...