تولیدکننده پرینتر های سه بعدی صنعتی SLS

تولیدکننده پرینتر های سه بعدی صنعتی SLS

می پسندم
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
1,646 بار
0 نظر
سید علی موسوی
۲ مهر ۱۳۹۷

ایران در میان شش کشور تولیدکننده پرینتر های سه بعدی صنعتی SLS

با تولید و نصب اولین دستگاه “پرینتر سه بعدی SLS ایرانی” در دانشگاه صنعتی شریف، ایران در میان شش کشور تولیدکننده پرینتر های سه بعدی صنعتی SLS قرار گرفت. این محصول با به روزترین تکنولوژی دنیا ،با  همت فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف با نام تجاری تیوان R230 در سال ۱۳۹۷ تولید و تحویل داده شد و در مرداد ۱۳۹۷ نصب شد.

photo 2018 09 24 19 51 25 1024x682 - تولیدکننده پرینتر های سه بعدی صنعتی SLS

پرینت سه بعدی تکنولوژی جدید ساخت و تولید است که امروزه جایگاه رو به رشدی در بین صنایع ساخت و تولید و نمونه سازی پیدا کرده است. پرینتر سه بعدی نیز مانند پرینتر دو بعدی کاغذ که تکنولوژی های مختلفی دارد، دارای فناوری های بسیار متفاوتی می باشد که تعداد آنها هر روز در حال افزایش است. یکی از این روش ها پرینت سه بعدی SLS است که اخیرا در ایران موفق به تولید آن شده اند.

photo 2018 09 24 19 51 29 1024x630 - تولیدکننده پرینتر های سه بعدی صنعتی SLS

پرینتر سه بعدی SLS ایرانی با نام تجاری تیوان R230، که توسط شرکت دانش بنیان خدمات پرینت سه بعدی آیدیزاین تولید شده، در شهریور ۱۳۹۷ در پارک فناوری پردیس جزو ۳ محصول برتر فناور رونمایی شد. این محصول قابلیت تولید قطعات نهایی در تیراژ کم، بدون نیاز به قالب‌سازی را داراست و برای صنایعی که به دلیل تحریم‌ها در تأمین قطعات با مشکل مواجه هستند، قابل کاربرد است. کوچکترین نمونه دستگاه SLS که در آلمان به تولید می‌رسد، حدود ۲۲۰ هزار یورو ارزش دارد، درحالی‌که محصول ایرانی ساخته شده در این شرکت حدود ۱۰۰ هزار یورو قیمت‌گذاری شده است. کاربردهای پرینتر سه بعدی SLS  می تواند در صنایع خودروسازی ،صنایع دفاعی و همچنین در پزشکی، دندانپزشکی و … کاربرد داشته باشد.

 

دیدگاه کاربران

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد

مقالات مرتبط

پروفیل سبک یا پروفیل مبلی که به قوطی سبک هم معروف است، از ورق روغنی (ورق نورد سرد) و براساس استاندارد...
همه ما شاهد پیشرفت چشم‌گیر هوش مصنوعی در سراسر جهان هستیم. در این زمینه محصولات و خدمات گسترده‌ای وجود دارد...
لیپوماتیک یکی از روش هایی است که شما را از شر چربی های اضافی رها می کند. با این حال...
همانطور که می‌دانید، دنیای امروز با سرعت زیادی به سمت فناوری در حرکت می‌باشد. یکی از آورده های تکنولوژی برای...